Richenel - Deep as Blue (1989)

Label: CBS

1. Drifting in the Moonlight (4:55)
  2. Are You Just Using Me (8:20)
  3. Turn My Page (3:42)
  4. My Delight (4:04)
  5. Billie (4:57)
  6. Don't Step on My Heart (3:40)
  7. Red Hot Love (4:09)
  8. Someone (3:31)
  9. Love You Like There's No Tomorrow (5:11)
  10. Say You Will (3:59)
  11. Emergency (4:08)
Pieter Paal
Ik vind nummer 2 echt een Nederpop-klassieker.
Is track 9 een Freddie Mercury-cover?

avatar van FunkStar
Op dit 2e album van Richenel staat een heel mooi eerbetoon aan de legendarische zangers Billie Holiday! Ook de single Are You Just Using Me is erg mooi!

Toch vind ik het album minder boeiend dat zijn debuut cd!

avatar van evert-jan
deze man is zó ondergewaardeerd, heeft zo veel te bieden, en dit album is zo de moeite waard Are you just using me? Ja, en met erg veel plezier!

avatar van Poeha
Love You Like There's No Tomorrow is ook een erg sterk nummer, naast uiteraard Using.
Geweldige stem.

avatar van Madonna
Grappig, nooit geweten tot vandaag... "Are You Just Using Me" is geschreven door George Michael (alias R. Phillips). Via You Tube achtergekomen. Mooi nummer!!!
Het album zelf ken ik niet.

Knap en gedurfd album van Richenel. Zeer gevarieerd vind ik. Rustige jazzy nr, afgewisseld met pop disco nrs. 4/5.

avatar van edje1969
Pieter Paal schreef:
Ik vind nummer 2 echt een Nederpop-klassieker.
Is track 9 een Freddie Mercury-cover?

Neen...Mercuryversie op Mr Bad Guy heeft toevallig zelfde titel. Overeenkomst is dat zowel Mr Mercury als Richenel beiden er een erg mooi nummer mee hebben. Wat een heerlijk album dit. Van zeer pakkend Red Hot Love. Don't Step On My Heart en Say You Will tot mijn favoriet Turn My Page en prachtig gevoelig en ingetogen LMLTNT en Billie. Richenel op zijn best!