Manfred Hübler & Siegfried Schwab - Vampyros Lesbos: Sexadelic Dance Party (1969)

Alternatieve titel: Vampiros Lesbos: Sexadelic Dance Party

West-Duitsland
Score
Label: Crippled Dick Hot Wax!

1. Droge CX 9 (5:11)
  2. The Lions and the Cucumber (5:10)
  3. There's No Satisfaction (3:10)
  4. Dedicated to Love (2:32)
  5. People's Playground Version A (0:50)
  6. We Don't Care (5:20)
  7. People's Playground Version B (1:17)
  8. The Ballad of a Fair Singer (4:35)
  9. Necronomania (2:09)
  10. Kamasutra (4:03)
  11. The Message (3:21)
  12. Shindai Lovers (4:21)
  13. The Six Wisdoms of Aspasia (4:20)
  14. Countdown to Nowhere * (2:28)
  15. Konkubination * (4:03)
  16. Ghost or Good and Bad Onions (4:31)
  17. Psycho Contact- Part One * (1:33)
avatar van orbit
Zonder meer een waanzinnige soundtrack!! En ook een waarvan alle tracks eigenlijk sterk zijn en geen opvuller. Uiteraard hangt er een 60s pornosfeertje rond deze plaat, aangezien hij daarvoor gebruikt is, maar heel erg goed gedaan en muziek waarbij het zeer intrigerend luisteren is! Toen ik deze plaat ooit kreeg van iemand vond ik er aanvankelijk weinig aan en te cheesy, maar een aantal luisterbeurten later was mijn mening geheel bijgesteld. Meesterwerkje!!

neo (crew)
Dan raad ik je ook de groovy scores van Piero Umiliani aan, zoals Svezia, Inferno E Paradiso. Of van Piero Piccioni. Heerlijke swingende scores, net als Vamypros Lesbos.

avatar van Toon1
Ik verhoog naar 4*. Erg leuke score. Naar het schijnt is dit niet alleen muziek van 'Vampyros Lesbos', maar ook twee andere (minder bekende) Jess Franco films?

neo (crew)
Ja, van Sie Tötete in Ekstase en Der Teufel Kam aus Akasawa.

EVANSHEWSON
Toon1 schreef:

Dit is een schitterende score, heel aparte en ja, bij momenten zelfs erg erotisch getinte klanken zijn dit; Ooit eens gevonden in een obscuur zaakje en de gok gewaagd, puur op basis van de hoes.
****1/2

avatar van Toon1
EVANSHEWSON schreef:

****1/2

Check dan ook eens de film zou ik zeggen. Ligt wel in je straatje denk ik

avatar van essence
Inderdaad een fantastische soundtrack. Ook genomineerd voor grappigste songtitel voor 'the lions and the cucumber', vooral in de context van de origine van deze score

Dwangbuis
Yes, goeie soundtrack. Heel afwisselend en gevarieerd, vettig sfeertje, funky, dansbaar, psych kitsch . De Rolling Stones-tune is eerder plezant dan storend.

Father McKenzie
Hele leuke score van een soft-pornofilm, veel jazz en funk.... en een beetje weird ook. Helaas de film nog steeds niet gezien....