David Ackles - Five & Dime (1973)

Pop / Folk
Label: Columbia

1. Everybody Has a Story (2:11)
  2. I've Been Loved (5:11)
  3. Jenna Saves (2:37)
  4. Surf's Down (2:37)
  5. Berry Tree (2:37)
  6. One Good Woman's Man (4:23)
  7. Run Pony Run (3:00)
  8. Aberfan (4:18)
  9. House Above the Strand (2:41)
  10. Photograph of You (3:24)
  11. Such a Woman (3:39)
  12. Postcards (2:24)
avatar van muziekobsessie
Een vergeten meesterwerk ten top!!
zeker niet minder dan American Gothic met als tranentrekker het prachtige i've been love

avatar van muziekobsessie
Ben er ineens achter dat dit mijn favoriete Ackles plaat is en nog geneens op cd verschenen. Ongelofelijk. Bij I've been love en Photograph of you moet ik nog steeds n traantje wegpinken. Alleen Surfs down had er niet op moeten staan, echt een dissonant in de trand van the Beach boys

avatar van Poles Apart
muziekobsessie schreef:

Juist, niet alleen is het bar slecht, zo slecht dat the Beach Boys zelf zich er zeker voor zouden schamen (het is dus geen "Back In The U.S.S.R." of iets dergelijks), het past ook totaal niet bij de andere, veelal rustieke en prachtige luisterliedjes.

Vandaar: Thumbs down voor "Surf's Down", thumbs up voor de rest van de plaat.

avatar van fabrice
Twaalf parels op één plaat.
Ooit deze plaat gekocht in de US omdat ik het kwartet Ackles platen compleet wilde.
Nou, het is de allerbeste van de vier, deze heeft alles ... en ook nog een prachtige hoes.
Zoals de andere platen van Ackles is het echt een groeiplaat.
Voor de liefhebbers, als jullie m ooit in een platenbak zien liggen ... NIET twijfelen.

?

avatar van muziekobsessie
oei hoor nu pas de 2016 remaster! Heb altijd een slechte monoversie gehad. Nu klinkt hij echt helemaal top