Paul Heaton + Jacqui Abbott - Crooked Calypso (2017)

Label: Virgin EMI

1. I Gotta Praise (2:37)
  2. He Wants To (3:48)
  3. If I May (4:04)
  4. She Got the Garden (3:20)
  5. People Like Us (4:43)
  6. Blackwater Banks (3:53)
  7. The Lord Is a White Con (4:20)
  8. Silence Is (4:00)
  9. Love Makes You Happy (4:22)
  10. The Fat Man (3:46)
  11. Your Bit of Stuff (2:46)
  12. He Can't Marry Her (4:53)
  13. Market Street * (9:08)
  14. Since My Dearest Husband * (4:25)
  15. The Future Mrs. Heaton * (6:36)
  16. The Dice * (5:15)
avatar van E-Clect-Eddy
Pop / Indie Pop / Pop Rock met de focus op de teksten en vocalen.

Af en toe 'pak ik eens een album op' van Paul Heaton om te horen waar hij nu mee bezig is want doorgaans is dat wel degelijk en vermakelijk. Toch prefereer ik zijn werk in The Housemartins maar ook een aantal nummer van The Beautiful South

De video voor de singel I Gotta Praise heeft een paar leuke visuele verwijzingen naar Paul's 'oude' band The Housemartins waaronder de titel van hun debuutalbum "London 0 Hull 4" die als kop verschijnt op de voorpagina van een krant. Verder opent de video met Paul achter de piano op een haast identieke manier zoals hij dat ook deed in een video van zijn voormalige band. Paul als priester en Jacqui Abbott als gedetineerde in een vrouwengevangenis, is verder aardig braaf maar dan leent de muziek en tekst ook niet voor veel vertier.

Silence "silence bangs the loudest drum" hij kan (zij kunnen?) nog steeds prima teksten schrijven.

De eerst beluistering valt goed, maar betwijfel of ik dit meer dan 5x zal luisteren.

Er schijnt ook een connectie te zijn Nederland, Paul zou diverse nummer geschreven te hebben in Monnickendam en Volendam! En vervolgens opgenomen op Gran Canaria!!