Vince Staples - Big Fish Theory (2017)

Hip-Hop / Avant-Garde
Label: Def Jam

1. Crabs in a Bucket (3:17)

met Justin Vernon en Kilo Kish

2. Big Fish (3:18)

met Juicy J

3. Alyssa Interlude (2:38)
  4. Love Can Be... (2:58)
  5. 745 (3:47)
  6. Ramona Park Is Yankee Stadium (0:51)
  7. Yeah Right (3:08)

met Kendrick Lamar en Laura Jane Lowther

8. Homage (2:53)

met Kilo Kish

9. SAMO (2:54)

met A$AP Rocky

10. Party People (2:58)
  11. BagBak (2:41)
  12. Rain Come Down (4:41)

met Ty Dolla $ign

avatar van Frenz
Waar ik aan Kendrick echt moest wennen, is dit liefde op het eerste gehoor, Bagbak is echt wreed bijvoorbeeld. Ik kan eigenlijk helemaal meegaan in de recensie van De Morgen

Grootste kritiek? Te kort

Slowgaze schreef:
'BagBak' vind ik nogal lomp. Doe mij maar 'Party People'.

Maar wel het leukste soort lomp die je maar kan bedenken imho

Silky & Smooth schreef:
Sowieso moet je Vince Staples altijd met ontbloot bovenlichaam luisteren

Of tijdens de afwas (nee, ik heb geen afwasmachine), uiteraard wel met ontbloot bovenlichaam

Blijft lekker lomp, ook in '18

avatar van Ernie
Ik begin met een 3,5*
Moderne HipHop waar ik wel een beetje aan moet wennen deze Big Fish Theory. Zijn stemgeluid en flow is wel al heel sterk, het is de muzikale omlijsting die nog even zal moeten rijpen in de oren.

avatar van gweah
Niet zo’n geweldig album als Summertime ‘06, die is echt “af” voor mijn gevoel, en wordt alleen nog maar beter met de tijd. Dit is fris en sprankelend, en lekker kort, maar ook een beetje eendimensionaal qua sfeer. Ik snap wat hij wil doen, niet twee keer hetzelfde album maken, een frisse sound, en een mooie tegenstelling tussen zwartgallige verses en party people hooks. Maar ik mis de balans en sinistere sfeer van zijn voorganger.
Desondanks een 4, Vince is een technisch geweldige MC en dit album staat ook weer vol met krakers.

avatar van Juul1998B
Zeer sterke hiphop plaat, een van de beste uit de 10's imo. Productie is top, flow spreekt voor zich en het zakt nergens in.