Ghostpoet - Dark Days & Canapés (2017)

Hip-Hop / Pop
Label: [PIAS]

1. One More Sip (1:31)
  2. Many Moods at Midnight (3:59)
  3. Trouble + Me (4:52)
  4. (We're) Dominoes (4:19)
  5. Freakshow (4:05)
  6. Dopamine If I Do (3:38)
  7. Live>Leave (3:48)
  8. Karoshi (3:12)
  9. Blind as a Bat... (4:38)
  10. Immigrant Boogie (2:39)
  11. Woe Is Meee (4:07)
  12. End Times (3:33)
avatar van sj0n88
Ondanks zijn toch redelijke eentonige stem, weet Ghostpoet mij met zijn fijne composities altijd weer te boeien. Zo ook op dit album. Sfeervol, verrassend, gewoon een uitstekend album.

Meest onderschatte artiest van deze eeuw. Ik ben er zeker van dat deze artiest nog in de muziekgeschiedenis komt. Desnoods als een voetnoot, maar hij komt er in.

avatar van popstranger
De beste plaat van Ghostpoet, hij leunt hier enkele keren dicht aan bij een new wave sound om ergens anders bij luie grootstadsblues uit te komen. Hoewel de roots liggen bij hiphop toch zit hij hier gewoon vaak de betere popsongs uit zijn mouw te schudden zonder dat het ook maar ergens overdreven radiovriendelijk wordt want ik hoor deze man nooit op de radio ( luister aan de andere kant ook weinig radio). De liefhebbers weten dan wel genoeg en dat dit alweer zo een hopeloos onder de radar gebleven ontdekking kan opleveren als je er in duikt.