Mr Jukes - God First (2017)

Jazz / Soul
Label: Island

1. Typhoon (5:29)
  2. Angels / Your Love (5:14)

met BJ the Chicago Kid

3. Ruby (4:23)
  4. Somebody New (2:52)

met Elli Ingram

5. Grant Green (3:29)

met Charles Bradley

6. Leap of Faith (3:06)

met De La Soul en Horace Andy

7. From Golden Stars Comes Silver Dew (3:11)

met Lalah Hathaway

8. Magic (4:15)
  9. Tears (4:11)

met Alexandria

10. When Your Light Goes Out (4:43)

met Lianne La Havas

avatar van Appels123
Toch verbaasd dat hier geen reacties staan. Mr Jukes staat beter bekend als Jack Steadman, leadsinger van Bombay Bicycle Club die verrassend genoeg heeft besloten een jazz/soul album uit te bringen. De singles die tot nu toe zijn uitgebracht vind ik erg lekker en met De La Soul, Charles Bradley en Lianne La Havas als gastartiesten heb je toch wel een redelijk affiche.

avatar van Arrie
Deze gast is van Bombay Bicycle Club? Verrek, dat zou ik nooit geraden hebben.

Je vergeet BJ the Chicago Kid trouwens, vooral het nummer met hem vind ik ijzersterk.

avatar van sj0n88
Ik ben ook wakker. Altijd wel een liefhebber geweest van Bombay Bicycle Club. De track met Charles Bradley klinkt in ieder geval veelbelovend. Nu de rest maar eens beluisteren.

avatar van Reijersen
Mocht je Bombay Bicycle Club kennen dan weet je dat Jack Steadman daar de zanger van is. Diezelfde Steadman zit achter Mr. Jukes en gooit het eens over een andere boeg. De boeg van de jazz en soul. Om dat goed te doen wordt hij ondersteund door een keur aan namen als Charles Bradley, De La Soul, BJ the Chicago Kid, Lalah Hathaway, Lianne La Havas en nog een paar. Deze features weten hun eigen stijl ook aardig op de nummers te drukken. Persoonlijk vind ik vooral de nummers met Charles Braldey (Grant Green), De La Soul (Leap of Faith) en BJ the Chicago Kid (Angels/Your Love) heel sterk. Maar er staan sowieso geen verkeerde nummers op dit album. Een leuke mengeling van stijlen.