Nick Mulvey - Wake Up Now (2017)

Label: Fiction

1. Unconditional (3:44)
  2. Transform Your Game (We Remain) (6:16)
  3. Imogen (4:15)
  4. Myela (5:35)
  5. We Are Never Apart (4:34)
  6. Remembering (4:16)
  7. Mountain to Move (3:56)
  8. When the Body Is Gone (6:10)
  9. Lullaby (1:16)
  10. In Your Hands (7:09)
  11. Infinite Trees (4:02)
avatar van Norrage
Geweldig album. Wat een groove, wat een lekkere blazers. Heerlijk.

avatar van SOAD
Heerlijk album zeg. Prima doorontwikkeld.

avatar van Venceremos
1,5
Waar is het warme karakteristieke getokkel van het debuut gebleven? Nu blijft er een inwisselbare 'draak' vol indie-bombast-clichés over. 1 plaat van deze man is wel genoeg.

avatar van Cerclezot
Eerste luisterbeurt achter de rug en erg onder de indruk. Ik moet duidelijk zijn vorig album ook maar eens gaan ontdekken dan.

avatar van Ludo
eens met Vencremos. Je hoort het talent nog wel, maar het wordt nu wel heel wollig en voor de hand liggend ingekleurd. Soms moest ik zelfs aan die jongen denken die een paar jaar terug die MH17-ramp-hit had (no pun intended). Ben zijn naam gelukkig vergeten.

avatar van philtuper
Oi! Mixed emotions lees ik hierboven! Hoop heel erg dat deze me net zo gaat bevallen als het meer dan uitstekende debuut, maar ik heb een hekel aan bombast... Keep my fingers crossed!

avatar van philtuper
Zo jammer, maar helaas een tegenvaller tov het sterke debuut, dat ik nog steeds met veel plezier kan draaien. De magische en aanstekelijke melodieën ontbreken nu of gaan op de een of andere manier niet zo prettig samen met de zang. Misschien gebeurt er wel te veel, is de eenvoud van zijn debuut zo geslaagd.

avatar van ricoreyes
Oef, wat een lekker warm plaatje is dit zeg. Ontdekt via Wanderlust.

Toch wel een hele stap terug dit. Concert laatst in Paradiso Noord was ook nogal.. eh, apart. De breekbare Mulvey lijkt langzamerhand wat naar de achtergrond te verdwijnen.

avatar van Niek
Beertjespyama schreef:
Toch wel een hele stap terug dit.
Kan me hier helaas alleen maar bij aansluiten

Edit: In Your Hands is best mooi.