Ronnie Flex - Rémi (2017)

Label: Top Notch

1. In de Armen van een Engel (3:25)

met Jonna Fraser en Brace

met Tabitha

15. Jij/ Mij (4:05)
Gewoon lekker.

avatar van Appels123
Ben toch positief verrast over dit project. Sommige producties zijn fantastisch. Hoewel er nog steeds veel poppy nummers hierop staan, zijn er ook sporen van jazzy hip-hop (Dichterbij Me) en een paar bangers (Opgekomen) en hoewel Ronnie zeker geen geweldige lyricist is, stoor ik me niet vaak aan zijn teksten.

avatar van vinylbeleving
Mijn leerlingen lopen weg met Ronnie. Dus natuurlijk geef ik de beste jongen dan een kans. Hoewel ik wel degelijk enig talent bij de knul kan bespeuren ( hij heeft een neus voor goede songs ) is alles weer zo dichtgeplamuurt, en vol met Autotune. De tracks krijgen daardoor weinig ruimte om te 'ademen.' Helaas hoor ik dat bij veel nieuwe hiphop/r&b artiesten, het is helemaal de productie van nu. Maar ik vind het juist daardoor zo'n eenheidsworst. Alles lijkt op elkaar.
Ik stem daarom maar niet op dit album en beveel m'n leerlingen Kendrick of Frank Ocean aan. Deze heren gebruiken ook autotune, maar weten dit tenminste op orginele wijze in hun muziek te verwerken.

avatar van thomzi50
"Opgekomen." Heerlijk anthem.