The Haunted - Strength in Numbers (2017)

Zweden
Label: Century Media

1. Fill the Darkness with Black (1:24)
  2. Brute Force (2:48)
  3. Spark (4:21)
  4. Preachers of Death (4:55)
  5. Strength in Numbers (4:38)
  6. Tighten the Noose (3:00)
  7. This Is the End (3:29)
  8. The Fall (4:32)
  9. Means to an End (4:25)
  10. Monuments (4:28)
avatar van knoltor
The Haunted meldt zich wederom aan het metalfront met een beukplaat van jewelste! In een ongewijzigde lineup ten opzichte van voorganger 'Exit Wounds' brengen de Zweden tien nummers lang hun beproefde recept van beukende thrash met hun typische melancholische melodieën. De inspiratie en aggressie spatten er vanaf en maken het album een intense luisterervaring. Met 'Strength in Numbers' bewijst the Haunted anno 2017 nog springlevend en relevant te zijn!

avatar van james_cameron
De band is het kunstje nog niet verleerd, maar het gaspedaal wordt ditmaal minder vaak ingedrukt dan ik zou willen. Dat is jammer, want de opgefokte thrashmetal van deze zweden klinkt gewoonweg het beste wanneer het tempo hoog ligt. Bepaalde midtempo songs, zoals Preachers Of Death, zijn mede door het lagere tempo aan de saaie kant. Wanneer men er vol voor gaat klinkt alles geweldig, maar dit soort tracks drukken de pret enigszins.

Mis herkenbare nummers. Alleen teachers of death valt echt op.