Kele Okereke - Fatherland (2017)

Label: BMG

1. Overture (0:45)
  2. Streets Been Talkin' (3:25)
  3. You Keep on Whispering His Name (4:09)
  4. Capers (3:51)
  5. Grounds for Resentment (4:17)

met Olly Alexander

6. Yemaya (3:32)
  7. Do U Right (3:51)
  8. Versions of Us (4:13)

met Corinne Bailey Rae

9. Portrait (3:31)
  10. Road to Ibadan (3:23)
  11. Savannah (2:56)
  12. The New Year Party (3:11)
  13. Royal Reign (3:50)
avatar van coldwarkids
O mijn god. Wat krijgen we nou weer? Die gast weet echt niet meer hoe hij goede muziek moet maken.

avatar van Slowgaze
coldwarkids schreef:

Ik heb vanmiddag de hele plaat beluisterd en ik vind het eigenlijk nog best meevallen. Keke gaat voor een wat ouderwets folkgeluid, heel Brits ook; met Bloc Party of electronica heeft het niets te maken, maar mij bevalt het eigenlijk wel.

Intrigerende hoes, dat wel. Ik hoor het nog wel van anderen of ik dit eens moet proberen

Slowgaze schreef:

Dat ouderwets folkgeluid hoor ik er inderdaad ook in terug en voor mij hoeft het natuurlijk geen Bloc Party 2.0 te zijn want dat is duidelijk voorbij. Het gaat er meer om dat Kele ook met z'n elektronische solo albums de weg kwijt was. Totaal geen gevoel in de nummers en dat hoor ik nu ook in z'n folk album terug. De enige echte goede dance track van hem is What Did I Do?

avatar van Slowgaze
Ik zet voorzichtig in op een 3,5*, maar wie weet zit er verhoging in. Deze Kele bevalt me eigenlijk best goed. Zo'n nummer als 'You Keep On Whispering His Name' is echt prachtig.

Mooie single! Kele kan het toch nog. En had de verwachtingen tegen.

avatar van joko150
Dit is best goed zeg, ben benieuwd!

avatar van CWTAB
Beter dan z'n platte beatmuziek, maar ietsje te saai, veel van hetzelfde.. soit plaat kan nog groeien

avatar van coldwarkids
Nee sorry hier kan ik echt niks mee. Ik weet dat ik als Bloc Party fan deze plaat niet op die manier moet beoordelen maar dit is sowieso gewoon super slecht. Slecht ingezongen en de composities zijn ook niet echt om naar huis te schrijven. Alles is te minimalistisch en dat kan Kele gewoon simpelweg niet op een goede manier uitvoeren. Dit is net als Hymns heel apart ingezongen. Hier kan ik absoluut niks mee. Zijn solo project als dj kon er af en toe mee door maar dit....

Ik vrees dat Kele al op voorhand geen goed meer kan doen. Het is immers geen Bloc Party's Silent Alarm. Ook zijn elektronische uitstapjes werden door de fans niet echt gepruimd dus dan kunnen dit soort lievige liedjes ook niet echt.

Ik ben er heel neutraal ingestapt en de bovenstaande vernietigende opmerkingen heb ik maar even genegeerd (ik bepaal immers toch echt zelf of ik iets leuk vind of niet).

En wat blijkt? Gewoon een charmant plaatje. Zijn zang is niet heel sterk en waarschijnlijk niet zo geschikt voor dit soort nummers. Muzikaal vind ik het zo slecht nog niet. De inkleuring van de nummers is best fijn te noemen. Met de dixieland-achtige nummers heb ik niet zo veel.

Had hier geen Kele op de hoes gestaan dan was men misschien wat milder geweest.

Niet helemaal mijn ding misschien (laat Jack Johnson zijn gang maar gaan met dit repertoire) , de zang is niet geheel overtuigend, maar verder best een aangenaam plaatje waar hij in het nummer met Olly Alexander toch heel open overkomt, niet iets wat elke artiest zo zou doen.