Hitzone 16 (2001)

Alternatieve titel: TMF Hitzone 16

Label: EMI

1. Geri Halliwell - It's Raining Men (4:14)
  2. Dante Thomas - Miss California (3:26)
  3. Atomic Kitten - Eternal Flame (3:15)
  4. Usher - U Remind Me (4:27)
  5. Nelly Furtado - Turn Off the Light (3:37)
  6. Robbie Williams - Eternity (4:59)
  7. Rank 1 - Such Is Life (3:39)
  8. D12 - Purple Pills (5:04)
  9. Faithless - We Come One (3:43)
  10. Nelly - Ride with Me (4:14)
  11. Sisqo - Dance for Me (4:08)
  12. Five - Let's Dance (3:38)
  13. K-Otic - I Really Don't Think So (3:14)
  14. Safri Duo - Samb-adagio (3:03)
  15. Westlife - When You're Looking Like That (3:52)
  16. Backstreet Boys - More Than That (3:41)
  17. *NSYNC - Pop (3:58)
  18. Volumia! - Eeuwig Zou Te Kort Zijn (4:01)
Atomic Kitten (hebben hun alleen covers?)

Usher Mooi Nummer!

En verder vind ik dat nummer van K-otic ook wel leuk en van backstreet boys

avatar van Nicolage Rico
1,0
"Eternity" vind ik het mooiste nummer van Robbie W., denk ik.

Verder kan ik nog nog 2 aardige nummertjes opnoemen. De rest is troep.

1 *

avatar van kaztor
0,5
1 leuk nummer: Nelly Furtado's Turn Out The Lights.

Voor de rest staat er een zooitje shit op.

0,5.

avatar van tnf
tnf
Ik herinner me 2001 als een behoorlijk goed muziekjaar en ook de mainstream viel mee vergeleken met sommige andere jaren, alleen zie je er op deze cd niet zo gek veel van terug.

6 vind ik niet verkeerd (ik ben eigenlijk niet eens een groot Robbie Williams-freak, maar hij heeft zo zijn goede momenten) en 12 is een verschrikkelijk 'guilty pleasure' van mij. Ik weet dat het nep is, maar wel verdomde aanstekelijk.

Nummer 5, 7 en 9 kunnen ermee door en de rest mag gelijk door de plee. Liedje 1 heeft bij mij trouwens het effect van nagels over een schoolbord. Die stem...

avatar van hankster
mu$ic schreef:
Atomic Kitten (hebben hun alleen covers?)

EVANSHEWSON
Dit lijkt me gewoon hitparademuziek met zéér beperkt houdbare muziekjes waar geen kat nog naar kraait...

fastpulseboy
neeh de schimmel staat er al een hele tijd op. Maar zelfs toen het nog vers was, was het niet te vreten....

avatar van kaztor
0,5
Verdorie! Hoe kan ik Faithless nou vergeten??

Okee: Nelly en Faithless rulen van deze cd, Robbie wat minder, maar de rest....

Kadafi
tnf schreef:
Ik herinner me 2001 als een behoorlijk goed muziekjaar en ook de mainstream viel mee vergeleken met sommige andere jaren (...)

Ja, 2001 was een goed mainstream jaar. Ik ben er nu achter dat het ook een vrij goed muziekjaar is geworden voor mij. Zo kwam bijvoorbeeld 'Shpongle' met een briljant Psybient album. Coldplay, wat bekender, deden het ook leuk met 'A rush of blood to the head'.

Voor de rest: ik zie Eternity ook als het beste nummer van Robbie Williams, en de andere nummers die je wel aardig vind, zijn ook inderdaad wel aardig. Rank 1 - Such is life is echter wat meer dan aardig, helaas inmiddels grijsgedraaid.

avatar van thelion
Faithless en Rank 1 zijn bieden best OK....... maar de rest nee liever niet......

Kadafi
Oh, even vergeten, Westlife met 'When you're looking like that' is erg blij, goed popnummertje.

1,5
Nee, deze is ook niet zo. Miss Califnoria, Such is life en We come one zijn leuk, de rest is matig. Ook de singles van Nelly Furtado en Robbie Williams vind ik minder dan we van ze gewend zijn.

avatar van LucM
1,0
Twee leuke nummers die toevallig achter elkaar staan : "Turn Off the Light" van Nelly Furtado en "Eternity" van Robbie Williams. Dat van Faithless nemen we er ook nog bij, maar voor de rest ...

avatar van Kill_illuminati
EVANSHEWSON schreef:

D12 - Purple Pills wordt anders nog vaak gedraait door veel mensen.

avatar van Madjack71
Eeuwig zou te kort zijn idd. wat betreft deze nummers, voordat ik ze zou willen horen, miss. op 2 na.

avatar van vin13
0,5
De muzikale marteling gaat door.

timon
Niet onaangenaam zijn tracks 5, 8 en 9 (goed zelfs). De rest maar snel vergeten...

africalove
Verschrikkelijk, heb me moeten worstelen door alle nummers, vreselijk.....

avatar van Emile93
1,5
Allemaal flutnummers, alleen eternity niet! 0,5 ster

avatar van RogerV
1,0
Leuk om deze prutcd's nummertje voor nummertje te reviewen. Deze cd kwam rond de tijd dat ik mn havo examen deed uit.

Geri Halliwell - It's Raining Men (4:14)

Vreselijke cover van een totaal overbodige artieste. 1/5

Dante Thomas - Miss California (3:26)

Zeurderig nummer waar ik koppijn van krijg 1/5

Atomic Kitten - Eternal Flame (3:15)

Volkomen nutteloze cover van een dom groepje waarvan het uiterlijk op zich wel aantrekkelijk was 1/5

Usher - U Remind Me (4:27)

Kan me niet meer voor de geest halen. Maar Usher vind ik niets. ?

Nelly Furtado - Turn Off the Light (3:37)

Deze is wel leuk 5/5

Robbie Williams - Eternity (4:59)

Niet echt slecht maar Robbie Williams doet me gewoon niets 3/5

Rank 1 - Such Is Life (3:39)

Glad en commercieel maar wel oke. 3/5

D12 - Purple Pills (5:04)

Nee, dit sprak me niet aan 2/5

Faithless - We Come One (3:43)

Leuke hit maar niet bij de besten van Faithless 4/5

Nelly - Ride with Me (4:14)

Bwuhhh 1/5

Sisqo - Dance for Me (4:08)

Kan me niet meer voor de geest halen maar Sisqo heb ik ook nooit iets interesants horen maken ?

Five - Let's Dance (3:38)

Ken ik niet maar Five zoog ?

K-Otic - I Really Don't Think So (3:14)

Deze pubers wareb een van de grootste muziekvervuilingen ooit 1/5

Safri Duo - Samb-adagio (3:03)

Zwakke opvolger voor een wel aardig maar niet bijzonder trancenummertje 2/5

Westlife - When You're Looking Like That (3:52)

Slappe deegsliertenmuziek part one 1/5

Backstreet Boys - More Than That (3:41)

Slappe deegsliertenmuziek part two 1/5

'N Sync - Pop (3:58)

Slappe deegsliertenmuziek part three 1/5

Volumia! - Eeuwig Zou Te Kort Zijn (4:01)

Gelukkig duurde deze grafband niet eeuwig 1/5

avatar van Dibbel
1,0
Nog maar eens een Hitzonetje doen. Nummer 16 alweer. Uit 2001, een jaar waaraan ik eigenlijk weinig hitparadeherinneringen heb. Ook dit was namelijk geen bijzonder jaar wat dat betreft.
Allereerst 2 overbodige covers: Ex Spice Girl Geri Halliwell doet It's Raining Men van The Weather Girls uit 1983, dat ik ook al niet geweldig vond en Atomic Kitten doet Eternal Flame, een nummer-1 hit in 1989 voor The Bangles.
Echt waardeloos zijn verder de nummers van Usher, Safri-Duo (vreselijk) en Sisqo.
Alle boybands staan er ook weer op, met uiterst matige liedjes van Backstreet Boys, NSync en Five. Die van Westlife reken ik stiekem tot een guilty pleasure.
Dan nog een matig nummer van de verzonnen boy/girl band K-Otic en nog meer middelmaat van Nelly (nummer van DeBarge) en D-12 (raar rapnummertje).
Als ik echt goede zin heb, kan ik de liedjes van Dante Thomas en het gehypte Volumia ook nog wel uitluisteren.
En Rank 1 (niet onaardig trancenummertje) gaat bij de guilty pleasures,
Blijven er nog 3 redelijke tot goede nummers over van Nelly Furtado, het immer wat overschatte Faithless en de ballad Eternity van Robbie Williams, die de tijd aardig hebben doorstaan.
De Exclusive Bonus Enhanced Video Track van My Way van Herman Brood kan de zaak dan echter al niet meer redden.
Resteert 1 schamele * om uit te delen.

Het (als je op hitzone moet afgaan) magere jaar 2001

1.Geri Halliwell - It's Raining Men (4:14)-dit schreeuwt homo-anthem, onnodige cover van iemand waarvoor de koek op was

2.Dante Thomas - Miss California (3:26)-zeer vervelend nikszeggend nummer, zat er niet een Fugee bij?

3.Atomic Kitten - Eternal Flame (3:15)-leg Whole again op het kopieerapparaat samen met een cover van the Bangles en hup, dit slap aftreksel van deze niksgirlband

4.Usher - U Remind Me (4:27)-deze gaat nog wel

5.Nelly Furtado - Turn Off the Light (3:37)-dit was veel leuker dan I'm like a bird maar toch is haar stem niet echt prettig om te horen

6.Robbie Williams - Eternity (4:59)-saai zeiknummer

7.Rank 1 - Such Is Life (3:39)-deze heeft wel wat-kan ik nu nog goed horen

8.D12 - Purple Pills (5:04)-niet te vaak horen-dan is ie wel leuk

9.Faithless - We Come One (3:43)-afgezaagd, het bekende kunstje blijft herhaald worden en die maxi jazz is erg naar om naar te luisteren

10.Nelly - Ride with Me (4:14)-yuk

11.Sisqo - Dance for Me (4:08)-deze ging nog wel

12.Five - Let's Dance (3:38)-hun leukste hit, er wordt zelfs gejat van Maddcatt Courtship My life is music

13.K-Otic - I Really Don't Think So (3:14)-ik ook niet

14.Safri Duo - Samb-adagio (3:03)-vreselijk

15.Westlife - When You're Looking Like That (3:52)-daar zijn ze weer, het blijft tien keer niks

16.Backstreet Boys - More Than That (3:41)-kan ik gelukkig niet meer voor de geest halen

17.*NSYNC - Pop (3:58)-dit was een ommezwaai qua produktie, ik dacht BT maar toch is het plat

18.Volumia! - Eeuwig Zou Te Kort Zijn (4:01)-die hoeven we niet

TheArtfulDodger
Zéér gevarieerde cd, één goed liedje wordt afgewisseld met zeventien k.tliedjes.

avatar van pureshores
ik sta bijna een jaar later nog steeds achter mijn opmerkingen hierboven, al moet ik toevoegen dat ik Turn off the light toch ook zeer vervelend vind, de enige nelly furtado nummers die ik nog enigzins leuk vind zijn Promiscuous en Maneater, haar stem irriteert vrij snel.
Van die hele rits artiesten is Usher denk ik de enige die wereldwijd nog steeds regelmatig een grote hit meepikt, de rest is vergeten of in de eindfase van de carriere

avatar van Funky Bookie
Niet zo dramatisch als de score weergeeft. Hier staat nog een aantal aardige nummers op, zoals Nelly Fortado, Robbie Williams, D12 en Faithless.

En 10 jaar later.

Als ik er 5 moet uitkiezen die door mogen:

Usher-U remind me
Rank 1-Such is life
D12-Purple pills (dit trek ik nu veel beter dan toen het echt een hit was)
Five-Let's dance (voor een boyband zeer acceptabel nummer)
N-Sync-Pop (zit productioneel goed in elkaar)

De snel gedateerde sound van Faithless irriteert mij nu alleen maar en veel van de minste van hun soort (Atomic Kitten en Westlife, beiden zo saai als maar kan acts)