Danny Bryant - Big (2017)

Alternatieve titel: Live in Europe

1 stem

Blues / Rock
Label: Jazzhaus

1. Temperature Rising (5:54)
  2. Just Won't Burn (11:52)
  3. Prisoner of the Blues (6:08)
  4. Holding All the Cards (7:29)
  5. Greenwood 31 (4:57)
  6. Groaning the Blues (7:01)
  7. Blood Money (5:34)
  8. On the Rocks (4:16)
  9. As the Years Go Passing By (9:33)
  10. Take Me Higher (4:59)
  11. Unchained (6:51)
  12. Painkiller (7:46)
  13. Stop Breaking Down (7:02)
Er zijn artiesten die naarmate de jaren verstrijken steeds beter worden. De bluesrocker Danny Bryant is er zo één.
Deze 37-jarige Engelsman timmert al jaren aan de weg: hij heeft al meer dan 2000 shows gegeven en 12 albums gemaakt. Danny deelde daarbij het podium met grootheden als Joe Cocker, Carlos Santana, Buddy Guy en Peter Green.

Het dubbel album Big Live uit 2017 geeft een mooi overzicht van zijn kunnen. Stevige bluesrock nummers worden afgewisseld met smaakvolle midtempo liedjes en slow blues nummers. Danny heeft een geweldige rockstrot en stevige solo’s met zijn Fender Stratocaster gitaar in huis. De negenkoppige band met maar liefst 4 blazers en een toetsenist zorgen voor meer soul in de muziek.

Zijn vriend en leermeester Walter Trout staat Danny ter zijde. Albert Collins, Albert King, Jimmy Reed, Eric Clapton en Jimi Hendrix zijn inspiratiebronnen.

Danny Bryant toert regelmatig door Nederland. Mis hem niet als in hij in de buurt is. Live zul je een prima avond beleven met deze sympathieke en hardwerkende Brit.