Motörhead - Under Cöver (2017)

Label: WEA

1. Breaking the Law (2:33)
  2. God Save the Queen (3:19)
  3. Heroes (4:37)
  4. Starstruck (4:06)
  5. Cat Scratch Fever (3:54)
  6. Jumpin' Jack Flash (3:19)
  7. Sympathy for the Devil (5:35)
  8. Hellraiser (4:33)
  9. Rockaway Beach [Demo Version] (2:16)
  10. Shoot 'Em Down (3:53)
  11. Whiplash (3:49)
avatar van B.Robertson
Eerder in het bootleg circuit verscheen Covers. De herkomst is zo her en der voor mij een vraag en alhoewel verkrijgbaar was ik niet van plan de bootleg en ben ik niet van plan het officiële exemplaar te kopen. Voor mij is "Clean Your Clock'' echt het laatste album geweest in een lange traditie van jaarlijks iets aan Motörhead doen.

avatar van KingMetal
Fantastisch, ga gelijk fles Jack Daniels halen en aan de zuip. Heerlijke plaat

avatar van AOVV
Dit is gewoon een zeer fijne plaat met elf covers door Motörhead; de ene song al wat verrassender dan de andere. In die categorie steekt Heroes er overigens met kop en schouders bovenuit. Een cover van David Bowie's welbekende song, en nog behoorlijk machtig ook.

Andere toppers zijn het heerlijk aanstekelijke Shoot 'Em Down, de overbekende Judas Priest-cover Breaking the Law als opener en een aparte maar zeer gesmaakte versie van Sympathy for the Devil van The Rolling Stones. Van hen coverde Motörhead nog een tweede song, Jumpin' Jack Flash, maar die vind ik dan weer minder geslaagd.

De demosound van Rockaway Beach en vooral het catchy Cat Scratch Fever (om één of andere reden lijkt de band zó in het straatje van Ted Nugent te passen) zijn vooral geinig, afsluiter Whiplash is een stevige ode aan Metallica, een band die misschien wel meer aan Motörhead te danken heeft dan andersom.

May Lemmy rest in peace!

3,5 sterren

avatar van gigage
Ik mis Tie your Mother Down. Maar die is dan ook niet met de voltallige band opgenomen.