Cats in Space - Scarecrow (2017)

Label: Harmony Factory

1. Jupiter Calling (6:22)
  2. Mad Hatter's Tea Party (3:47)
  3. Clown in Your Nightmare (4:36)
  4. Scars (4:39)
  5. September Rain (4:00)
  6. Broken Wing (5:53)
  7. Two Fifty Nine (2:59)
  8. Felix & the Golden Sun (3:09)
  9. Timebomb (4:04)
  10. Scarecrow (7:26)
  11. How Does It Feel (5:58)
avatar van jailhouserocker1
Net zoals bij hun eerste album ben ik de enige die op het album stemt. Erg jammer mensen, want jullie weten niet wat jullie missen. Heerlijke jaren 70/80 (hard)rock met een poppy inslag soms. Queen, ELO, Boston, noem maar op. Op een geweldige manier gemaakt, fraaie composities, (samen)zang, heerlijk gitaarwerk. Echt een fantastisch album. Als je mij niet gelooft, check dan onderstaande recensie eens.

[url=http://www.lordsofmetal.nl/nl/reviews/view/id/35252]

avatar van snarf349
Ik doe met u mee jailhouserockert.

avatar van jailhouserocker1
Mooi Nog iemand die weet wat de rest mist aan geweldige muziek

avatar van vielip
Hoor nu net voor het eerst een nummer en ben nu al om! Geweldige feelgood rock in het straatje van The Night Flight Orchestra. Ga eens wat meer opzoeken van ze.

avatar van vielip
Vandaag deze lp weer eens op de draaitafel. Wat een genotje blijft het toch. Past mooi bij het zonnige weer van vandaag.

avatar van RonaldjK
Aan het begin van het album Scarecrow horen we een kraai krassen, waarna het ruimteschip van Cats in Space in een akker landt. Na het debuut in de ruimte is de groep met hun tweede plaat Scarecrow terug op planeet aarde.
En dus gaan we weer hardrockend terug naar de jaren '70 en jaren '80 met veel, véél melodie. Af en toe een lekkere gitaarsolo, pakkende refreintjes... Net als in het bericht hierboven schijnt vandaag de zon. Dit is een fijne soundtrack daarbij.

Mijn favorieten: het uptempo Mad Hatter's Tea Party over de slechterik uit Alice in Wonderland; bij Scars is het bij de eerste tonen even slikken om de sentimentele mondharmonica, maar als piano en zang het overnemen ontvouwt zich geleidelijk een heel sterk midtempo liedje over de littekens die je in het leven oploopt ("What doesn't kill you makes you stronger" ).
In de tweede helft is Broken Wing stampend met opnieuw een sterke melodie; Timebomb is een stevig popliedje, dat halverwege versnelt en dat heeft de plaat ook wel nodig - het gitaargeluid hier lijkt sterk op dat van Boston; het titelnummer is ook uptempo en rockt warm door, met de nodige koortjes en retrotoetsen.

Aangenaam plaatje, zij het dat op de voorganger de composities wat pakkender waren. Daarom een half sterretje minder voor Scarecrow.