Architect - Lower Lip Interface (2007)

Duitsland
Electronic
Label: Hymen

1. Ghost of a Working Man (5:22)
  2. Catch the Target (7:57)
  3. Caballa Smells Funny (5:35)
  4. A Caine in the Brain (6:45)
  5. Pissed in the Morning (7:47)
  6. R for Vendetta (Ribi for President) (6:50)
  7. Routine (6:02)

met Klima

8. Get the Bastards Get Away (5:42)
  9. A Perfect Kiss, No Tongue (7:05)
  10. Stairway (5:45)
  11. Ghost of a Working Man [Torrent Vaccine Remix] (4:28)
  12. Stairway [Nebulo Rmx] (4:33)
  13. A Caine in the Brain [Synnack Remix] (5:13)
Aha! Meesterbrein Meyer keert terug, 2007 wordt een zéér goed idm-jaar indeed

avatar van Fianosther
Die hoezen van Architect getuigen echt van een geweldig staaltje fotografie. Misschien binnenkort de muziek ook maar eens beluisteren.

avatar van orbit
Kan ik je ten zeerste aanbevelen! Ideale koptelefoonmuziek

avatar van Goodfella
Beetje jammer dit, haalt het niet bij z'n vorige release. Veel minder dynamisch, ritmisch nogal conventioneel en saai, suf en achterhaald gebruik van domme voicesamples.. hmm, 't is dat het hier en daar qua melodie aardig openbloeit, anders had 'ie linearecta als grijze muis op Ant-Zen gekund.

avatar van orbit
Dat klinkt niet best.. had me hier nog wel wat van voorgesteld, ook omdat ik shopping for some noise net weer wat begon herwaarderen.

Omayyad
Wat een geweldige hoes weer!

avatar van orbit
Tsja, daar kom je dan met je torenhoge verwachtingen.. Analysis Of Noise Trading vind ik één van de beste platen uit het genre en ook de platen daarvoor lieten een mooie stijgende lijn zien, maar deze Ik weet niet wat ik er van moet denken, na één keer beluisteren is het sowieso lastig een defintief oordeel te vellen. De nummers op deze plaat zijn echter zulke ouwe koek voor mijn oren dat ik eigenlijk nu al weet dat het een tegenvaller is. Meyer lijkt terug te grijpen naar ebm/industrial materiaal waar hij ooit mee begon en waar andere acts mee bezig zijn (denk aan Front 242, Icon Of Coil, Velvet Acid Christ, en vele anderen). Hij heeft er een flinke portie duistere soundscapes overheen gedonderd en zelfs donkere drum n bass wordt niet geschuwd. Het eindresultaat is eigenlijk nogal 13-in-een-dozijn. Dat soort muziek ken ik allang en heb ik in de loop van de jaren 90 en begin 00 wel een beetje achter me gelaten. M.a.w: 6 jaar geleden zou ik dit nog te gek hebben gevonden Nu vind ik het verbazend platvloers bij tijd en wijlen. Vooral de vocale inbreng/ samples zijn erg cheesy en slecht! Voor iemand die zulke interessante muziek heeft gefabriceerd kan ik deze darkhouse escapade niet plaatsen. Eén van de weinige positieve uitzonderingen tot nu toe is A Perfect Kiss, No Tongue die nog iets van de oude sprankel laat horen van de vorige release. Ik moet me dus bij Goodfella aansluiten en een 3* is het enige magere resultaat wat me voorlopig rest (ik ben bang dat het niet hoger zal worden ook).
Jammer, zeer jammer.. tevens van die prachtige hoes.