Destroyer - Ken (2017)

Canada
Label: Merge

1. Sky’s Grey (4:05)
  2. In the Morning (3:16)
  3. Tinseltown Swimming in Blood (4:46)
  4. Cover from the Sun (2:13)
  5. Saw You at the Hospital (3:30)
  6. A Light Travels Down the Catwalk (3:07)
  7. Rome (5:01)
  8. Sometimes in the World (2:34)
  9. Ivory Coast (4:48)
  10. Stay Lost (2:21)
  11. La Regle du Jeu (4:01)
  12. A Light Travels Down the Catwalk [Acoustic] * (2:42)
  13. Stay Lost [Acoustic] * (1:57)
ohmusica
The Sky's Grey is een fraai sfeervol openingsnummer.

avatar van coldwarkids
Sky's Grey is een beetje te... Maar hij is te pruimen!

avatar van AstroStart
Tinseltown Swimming in Blood is bloedmooi. Heerlijke synths.

avatar van Slowgaze
Dat is in elk geval mijn favoriet op het album, AstroStart.

ohmusica
Staan een aantal heel knappe nummers op, bv. 5 6 en 7 met name als het niet helemaal duidelijk is welke kant het op kan gaan met b.v. de saxen en de synths en daarbij die heerlijk drama stem van de zanger, half zingend half croonend. Ook nogal wat verwijzingen naar jaren 80. Misschien wel hun meest toegankelijke pop album.

avatar van blur8
Het lijkt wel veel effectbejag en Heb liever een gitaar dan een synth, maar vanaf song 3 gebeurt er toch wel iets dat door luisteren vergroot. Ga het een kans geven.

avatar van Slowgaze
Synths > gitaren. Sowieso.

avatar van andnino
Heeft iedereen deze nu compleet over het hoofd gezien? Of is het geen "volwaardig" album o.i.d.?

Of is musicmeter aan het uitsterven Mooi concert vanavond!

andnino schreef:

Iedereen is te druk bezig met maar een plaat dit jaar en vergeten prachtige platen waaronder deze

Inderdaad een pareltje! Een van de betere van deze band. Vooral drieluik 6 t/m 8.

andnino schreef:
Heeft iedereen deze nu compleet over het hoofd gezien?

Indiepop is dood en iedereen is naar Kendrick Lamar aan het luisteren.

A Light Travels Down The Catwalk