Daughter - Music from Before the Storm (2017)

Pop / Folk
Label: 4AD

1. Glass (4:15)
  2. Burn It Down (3:11)
  3. Flaws (2:53)
  4. Hope (4:22)
  5. The Right Way Around (2:40)
  6. Witches (3:06)
  7. Departure (4:15)
  8. All I Wanted (3:21)
  9. I Can't Live Here Anymore (5:38)
  10. Dreams of William (4:19)
  11. Improve (2:02)
  12. Voices (2:09)
  13. A Hole in the Earth (4:41)
avatar van Gringo_m
Ik kijk hier naar uit, single "Burn it Down" klinkt vertrouwd en dus goed.

avatar van LennartDG
Om persoonlijke redenen Not to Disappear nog niet beluisterd, daar kan ik nu dus alvast mee beginnen.
Burn it Down klinkt geweldig, dat belooft voor de rest. Alvast zeer interessant dat dit de soundtrack van de Life Is Strange-prequel is. Als serieuze artiesten van verschillende mediums de handen in elkaar slaan, kan dit interessante gevolgen opleveren.

avatar van coldwarkids
Hij komt alleen digitaal uit tot nu toe.

avatar van Gringo_m
De(ze) soundtrack van Life is Strange blijkt dus heel veel instrumentaal te zijn, op maar 3 nummers wordt gezongen.
"Burn it Down" is een meesterwerk en gelijk het enige hoogtepunt op deze uitgave.
We gaan wachten op officieel eigen werk van Daughter.

avatar van blur8
Heel bijzonder om Daughter achtergrond muziek te horen maken.
De gezongen songs zijn:
Burn It Down
All I Wanted
A Hole in the Earth

Maar veel nummers eindigen in flarden zang. Zoals Dreams of William

Veruit de meest intrigerende release van deze week.

avatar van E-Clect-Eddy
Na de eerste beluistering zou ik willen zeggen dat dit meer sfeervol (Ambient) is, minder teksten dus jammer genoeg ook veel minder zang, ook al is deze muziek prachtig.

Even wat opgezocht op internet en dit blijkt voor een video-game geschreven te zijn: Life is Strange: Before The Storm van producent Square Enix die ook verantwoordelijk is voor de Final Fantasy en Tomb Raider games. Dat zegt me niet zo veel want ik doe niet aan games. Maar ik weet wel dat Florence + the Machine vorig jaar iets vergelijkbaars deed op Songs from Final Fantasy XV (2016)

Een nummer als I Can't Live Here Anymore doet me denken aan het werk van U2 ttv The Joshua Tree.

Op Dreams of William wordt heel even de remmen losgelaten en raast de storm even door het nummer.

Meer een album om mee wakker te worden of vlak voor het slaap gaan. Alhoewel de aanzwellende afsluiter A Hole in the Earth je misschien toch weer aanzet om het nog eens te beluisteren. De eerste beluistering bevalt prima, muzikaal genoeg te genieten maar balanceert iets onevenwichtig tussen score en regulier album. Met 3 extra gezongen nummers zouden ze hier prima weg kunnen komen als regulier album... zoals deze nu is verwacht ik die niet meer dan 10 keer te beluisteren en toch liever de voorganger op te zetten vanwege de zang.

Dit album zou dan m.i. ook niet onder de reguliere albums moeten staan maar onder scores.

avatar van SébastienY
Zeer interessante zijsprong van Daughter, op een domein dat ze regelmatig betreden maar nooit lang blijven om het een van de core-elementen te noemen van hun muziek. Dit mogen ze voor mijn part meer doen.