The Beatles - Help! [US] (1965)

Label: Capitol

1. Help! (2:21)
  2. The Night Before (2:36)
  3. From Me Tou You [Instrumental] (1:56)
  4. You've Got to Hide Your Love Away (2:06)
  5. I Need You (2:28)
  6. In the Tyrol [Instrumental] (2:20)
  7. Another Girl (2:04)
  8. Another Hard Day's Night [Instrumental] (2:03)
  9. Ticket to Ride (3:02)
  10. Medley: The Bitter End (2:38)
  11. You're Gonna Lose That Girl (2:18)
  12. The Chase [Instrumental] (2:07)
avatar van Toon1
Het interessante aan dit plaatje zijn natuurlijk de nummers die niet op de gewone versie van "Help!" staan; de instrumentale nummers fimmuziek dus. Opvallend zijn de nummers "Another Hard Day's Night" en "The Chase": een sitar! De eerste keer dat dit instrument gebruikt werd op een popalbum? Een paar maanden voor "Norwegian Wood" in ieder geval . De Beatles zelf zijn niet verantwoordelijk voor het nummer natuurlijk, maar het inspireerde George wel tot het gebruiken van het instrument op de plaat Rubber Soul.

Heb deze titel trouwens gecorrigeerd en er [US] bijgezet.

Harald
Van A Hard Day's Night bestaat er ook een versie met instrumentale nummers fimmuziek. Ik heb gehoort dat deze zoiets als promo Lp's van Capitol US zijjn maar weet het niet zeker, op de hoesjes staat er verder geen verwijs.

Harald
deze twee versies met instrumentale nummers filmmuziek zijn trouwens mexicaanse editions en blijkbar alleen voor de mexicaanse markt bedoelt

Correctie: A hard days night is een amerkaanse pressing en volgens Toon voor de amerikaanse markt bedoelt

avatar van Toon1
ik kan je even niet volgen Harald. Deze plaat was toch voor de Amerikaanse markt bedoelt? En wat is die tweede versie precies; zijn daarop alle nummmers instrumentaal?

Toon1 schreef:

Ik zie net dat op A Hard Days wel Made in USA staat maar Help (met de instrumentale soundtrack nummers) moet wel een mexicaans pressing zijn.

Hier even de Tracklist

A hard days night (Vocal)
Tell me why (Vocal)
I'll cry instead (Vocal)
I should have known better (instrumental)
I'm happy just to dance with you ( Vocal)
And I love her (Instrumental)
I should have known better (vocal)
If I fell (Vocal)
And I love her (Vocal)
Ringo Theme (This boy) (Instrumental)
Can't buy me love (Vocal)
A hard days night (Instrumental)

avatar van Toon1
Ahzo, maar die soundtracks deze soundtrack van Help! is toch ook voor de Amerikaanse markt bedoeld? Ik heb de soundtrack van A Hard Day's Night, waarvan jij de tracklist geeft, trouwens ook toegevoegd aan MuMe.

Pieter Paal
Ik heb deze Amerikaanse ook in mijn collectie en die bevat ook enige muzakjes van George Martin en zijn orchestra.
Grappig is dat James Bond-theme aan het begin van 'Help!', op de rode dubbelaar van Amerika staat dat thema ook.
Het is natuurlijk wel eerlijk dat hier alleen Beatles-songs op staan die echt in de film voorkomen. Ik weet niet of hier ook een cd van verschenen is. Inmiddels zijn er al boxen uit met Amerikaanse albums met dat 'ruimtelijke' stereo. Die van 'A hard day's night' op United Artists is ook heel anders.
Die Nederlandse versie van 'Help!' met dat Shell-logo schijnt nu ook veel waard te zijn.

avatar van kobe bryant fan
Vermakelijke plaat, de instrumentals passen niet echt bij The Beatles songs maar ze zijn wel mooi.
4 sterren.