Hurts - Desire (2017)

Label: Sony

1. Beautiful Ones (3:01)
  2. Ready to Go (2:45)
  3. People Like Us (3:39)
  4. Something I Need to Know (3:31)
  5. Thinking of You (3:19)
  6. Wherever You Go (3:38)
  7. Chaperone (2:51)
  8. Boyfriend (2:49)
  9. Walk Away (3:44)
  10. Wait Up (4:08)
  11. Spotlights (3:19)
  12. Hold on to Me (3:01)
  13. Magnificent (4:22)
Helaas doet beautiful ones weer niet echt de belofte voor een topplaat. Dat is natuurlijk puur suggestie, maar gezien de vorige 2 albums en deze nieuwe single vrees ik ervoor dat die trend wordt voortgezet: middelmaat.

Het frisse van het debuut hebben ze verloren. Ik hoop dat deze single niet eem voorbode voor het album is qua niveau... maar vrees het ergste.

Ik vind dit weer een 13-in-een-dozijn plaat, alles na Exile heeft mij niet meer kunnen bekoren.

avatar van vigil
Qua hoes wordt wederom de PSB kaar getrokken, qua muziek is het een beetje onduidelijk. Nog dichter tegen Killers aanschurken en regelmaat wat gospel invloeden door de veel ingezette koortjes. Weinig spanning en sensatie op deze Hurtsplaat. Net zoals bij de vorige kunnen we wel vaststellen dat de heren over hun hoogtepunt heen zijn.

avatar van Grecio
Zitten wel weer een paar ok nummertjes bij. Maar wat vigil hierboven zegt, er zijn niet echt uitschieters. Thinking of You is wat we in het hedendaagse internet "cringe" noemen. "Whatever I do ou ou ou, I'm thinking of you ou ou ou", niet best.

Moet toch concluderen dat de magie er reeds na Exile al vanaf was. Deze plaat bestaat voornamelijk uit veel skip momenten. Jammer. Dan toch maar weer de eerste opzetten!

Ik haak definitief af. De boys zijn de koers helemaal kwijt. Ik vind het helemaal niets meer. Maar goed, dat weet je eigenlijk ook wel als je de roots waarmee je als duo doorbrak, eigenlijk zelf niet eens kan waarderen. 1 ster.