Gucci Mane - Mr. Davis (2017)

Label: Atlantic

1. Work in Progress [Intro] (2:25)
  2. Back On (3:01)
  3. I Get the Bag (3:53)

met Migos

4. Stunting Ain't Nuthin (5:16)

met Slim Jxmmi en Young Dolph

5. Curve (2:41)

met The Weeknd

6. Enormous (4:04)

met Ty Dolla $ign

7. Members Only (3:14)
  8. Money Make Ya Handsome (3:25)
  9. Changed (3:52)

met Chris Brown

13. Make Love (5:00)

met Nicki Minaj

14. Money Piling (2:56)
  15. Jumped Out the Whip (3:36)

met A$AP Rocky

16. Miss My Woe (4:18)

met Rico Love

17. Made It [Outro] (3:13)
avatar van NL_RAPPIN
Vrijdag , "I Get The Bag" is alvast 1 van m'n favoriete nummers van het jaar.

avatar van Johnny Marr
NL_RAPPIN schreef:
"I Get The Bag" is alvast 1 van m'n favoriete nummers van het jaar.

thrm
Johnny Marr schreef:

Nee

avatar van NL_RAPPIN
Johnny Marr schreef:

Same, I Get The Bag is overheerlijk. Is de rest ook zo goed?

Late quote maar goed, heb het album 2 weken geleden pas binnen gekregen en toen ook pas geluisterd. Ik vind Mr. Davis een heerlijk album van Gucci. Maar de nummers die voor mij het dichtste in de buurt komen zijn: Back On, Stunting Ain't Nuthing, Members Only & Lil Story.

avatar van Weirdo Wizzy
Gucci Mane heeft een ietwat vreemde carriere. Een tijdje van de radar geweest vanwege een celstraf om daarna terug gekomen beter als ooit tevoren. Qua populariteit is hij er in ieder geval niet op achteruit gegaan.

Het album zelf staat niet bol van verrassingen natuurlijk, want we hebben het wel over Gucci Mane en van hem verwacht ik op zijn minst wel een aantal stevige knallers en wat dat betreft word ik hier niet teleurgesteld. Daarnaast is de speelduur prima te doen en staan er genoeg prima gastartiesten op het album voor de afwisseling.

De echte hoogtepunten zitten voornamelijk in het begin van het album. 'Back On' is echt een heerlijk anthem om een album mee te openen en de samenwerking met Migos vervolgens is wat mij betreft een van de beste hiphopnummers van het afgelopen decennium. Ze werken vaker samen...altijd goud. Gucci flowt ook fantastisch op I Get The Bag trouwens. Op Stunting Ain't Nuthin braggen de heren er lekker op los. Op onverklaarbare wijze vind ik Dolph's verse echt geweldig.

Voor de rest wordt het nergens echt slecht. Afijn, de ene samenwerking werkt beter als de ander. Naar mijn smaak wel iets teveel R&B-dingetjes, want Gucci klinkt voor mij toch het best als het de wat hardere, rauwere kant op gaat, zoals op Lil Story.

Al met al een prima album dus van meneer Mane.

avatar van thomzi50
Te lang, op het einde (inderdaad) wat zwakker, maar: lekkere plaat dit van Gucci, voor wiens luie, zelfverzekerde en toch nooit saaie rapstijl ik een steeds groter zwak heb.