Corpus Delicti - Sylphes (1994)

geen stemmen

Frankrijk
Label: Glasnost

1. Patient (4:41)
  2. The Lake... (2:59)
  3. ...Of All Desperations (4:09)
  4. Saraband (5:29)
  5. Noxious (6:15)
  6. The Smile of Grace (3:53)
  7. Circle (2:45)
  8. Dusk of Nallows (5:09)
  9. Red (3:28)
  10. Private Slaughter (1:11)
  11. The Awakening (8:03)
  12. Sylphes (4:28)
perfume
Tweede album van deze geweldige goth/rock formatie uit Frankrijk. Persoonlijk vind ik dit hun meest eigenzinnige album. Er staan werkelijk hele mooie en indrukwekkende liedjes op dit album. The Lake...Of All Desperations, Saraband, Noxious en mijn favoriet zowel wat de muziek als de tekst betreft: The Smile Of Grace.

De muziek wordt vaak vergeleken met Bauhaus. Is wel terecht, alleen denk ik dat deze heren muzikaal nog beter onderlegd zijn! Als je dit album beluistert en je hoort tot welke hoogstandjes ze in staat zijn! Werkelijk alles passeert de revue van wat zoal gangbaar was in de 80's. Corpus Delicti baseert haar sound ook duidelijk op de eerste helft van de jaren 80.

Helaas bestaan ze niet meer. Jammer! Maar ook wel op tijd gestopt.Zonder zichzelf eindeloos te gaan herhalen. Ze hebben 3 hele mooie albums gemaakt waarvan ik deze en Obsessions het beste vind. Dus als je van dit soort muziek houdt en je kunt nog wat van Corpus Delicti vinden dan kan ik je deze prachtband van harte aanbevelen.