Corpus Delicti - Sylphes (1994)

Frankrijk
Label: Glasnost

1. Patient (4:41)
  2. The Lake... (2:59)
  3. ...Of All Desperations (4:09)
  4. Saraband (5:29)
  5. Noxious (6:15)
  6. The Smile of Grace (3:53)
  7. Circle (2:45)
  8. Dusk of Nallows (5:09)
  9. Red (3:28)
  10. Private Slaughter (1:11)
  11. The Awakening (8:03)
  12. Sylphes (4:28)
perfume
Tweede album van deze geweldige goth/rock formatie uit Frankrijk. Persoonlijk vind ik dit hun meest eigenzinnige album. Er staan werkelijk hele mooie en indrukwekkende liedjes op dit album. The Lake...Of All Desperations, Saraband, Noxious en mijn favoriet zowel wat de muziek als de tekst betreft: The Smile Of Grace.

De muziek wordt vaak vergeleken met Bauhaus. Is wel terecht, alleen denk ik dat deze heren muzikaal nog beter onderlegd zijn! Als je dit album beluistert en je hoort tot welke hoogstandjes ze in staat zijn! Werkelijk alles passeert de revue van wat zoal gangbaar was in de 80's. Corpus Delicti baseert haar sound ook duidelijk op de eerste helft van de jaren 80.

Helaas bestaan ze niet meer. Jammer! Maar ook wel op tijd gestopt.Zonder zichzelf eindeloos te gaan herhalen. Ze hebben 3 hele mooie albums gemaakt waarvan ik deze en Obsessions het beste vind. Dus als je van dit soort muziek houdt en je kunt nog wat van Corpus Delicti vinden dan kan ik je deze prachtband van harte aanbevelen.

avatar van Juul1998B
Iets minder dan het debuut maar man.. wat een geweldige muur van geluid zeg. Donkere post-punk nummers die je echt meenemen door een verdwaald bos. De stem is ook echt on-point waardoor je jezelf echt waant in een horror film.
Circle is het nummer waardoor ik geen 5 sterren geef en daarnaast is het allemaal net ietsje minder dan het debuut.
Corpus is gewoon een vampier jongens...
Eentje die hele sterke muziek weet te produceren.