Nina Miranda - Freedom of Movement (2017)

1 stem

Pop / Wereld
Label: Six Degrees

1. Capoeira 2020 (3:16)
  2. Play (4:56)
  3. Marshmellow Dreams (3:47)
  4. Megalopolis Skit (0:49)
  5. Whole of London (3:59)

met Antony Elvin

10. Silken Horse (4:22)
  11. Julia (2:41)
  12. Amazonia Amor (4:21)
  13. The Surfer (5:43)
  14. Soundtrack to Venus Night Boat (2:41)
  15. Lost in Manchester (3:48)
avatar van E-Clect-Eddy
Okay, Spotify deed mij het nummer I AM... als suggestie van deze voor mij onbekende zangeres, die ik stiekem toch blijk te kennen.

Recentelijk was ze nog te horen op het prachtige nummer Mermaid of Salinas van Basement Jaxx op het album Junto (2014)

Bij verder onderzoek kom ik erachter dat zij vooral bekend is als de zangeres van Smoke City - Flying Away (1997) en dat prachtige trippy nummer Underwater Love

Vanavond maar eens dat album luisteren... wie weet heb ik iets gemist

avatar van E-Clect-Eddy
Braziliaans / Samba / Tropical getinte Pop, grotendeels wat ingetogen / mellow, vleugje Ambient en Trip Hop goed genietbaar en genoeg variatie maar ook iets aan de 'lichte' kant. Goed voor zomerse dagen en zwoele avonden.

Lost in Manchester is iets meer uptempo, echo's van Talking Heads, zeer goed te pruimen. Verder ook uptempo en interessanter I AM...

De manier waarop ze delen van The Surfer zingt klinkt als The Worker van Fischer-Z.