Pink Cream 69 - Headstrong (2017)

Duitsland
Label: Frontiers

1. We Bow to None (3:34)
  2. Walls Come Down (4:26)
  3. Unite and Divide (4:39)
  4. No More Fear (4:32)
  5. Man of Sorrow (5:13)
  6. Path of Destiny (4:41)
  7. Vagrant of the Night (4:36)
  8. Bloodsucker (3:58)
  9. Whistleblower (4:34)
  10. The Other Man (4:40)
  11. Special [Live] * (4:14)
  12. Talk to the Moon [Live] * (4:50)
  13. Break the Silence [Live] * (3:54)
  14. Do You Like It Like That [Live] * (4:32)
  15. The Spirit [Live] * (4:57)
  16. Livin' My Life for You [Live] * (4:02)
  17. Wasted Years [Live] * (4:22)
  18. Welcome the Night [Live] * (5:01)
  19. Shame [Live] * (5:57)
avatar van vielip
Aangenaam verrast! Dat ben ik door dit album. Ik wist wel dat deze band tot mooie dingen in staat is maar heb ze de afgelopen jaren eigenlijk niet meer zo gevolgd. Toch dit album maar eens geluisterd toen ik zag dat ie op Spotify stond. Ik ben altijd al een fan van zanger David Readman geweest en de nieuwsgierigheid deed de rest. Om eerlijk te zijn vind ik het een verbluffend goed album! Zeer sterke songs waarin Readman zingt als nooit tevoren. Nummers als Unite and divide, Walls come down, Vagrant of the night en Bloodsucker luisteren heerlijk weg. Maar dat geldt eigenlijk voor alle nummers. Ik ben geloof ik zo vlak voor het sluiten van het jaar bij toeval tegen één van de beste releases van afgelopen jaar aangelopen. De productie is top maar dat kan ook niet anders met Dennis Ward in de band. Dan weet je dat het met de sound wel goed zit. De bonus (live) nummers zijn ook erg de moeite waard. Het zijn nummers uit de tijd dat Andi Deris nog bij de band zong. Readman laat even horen hoe ze eigenlijk gezongen moeten worden.

avatar van jailhouserocker1
Heel fijn melodieus rock/metal album, zoals ze vele hebben gemaakt. Deze band is altijd erg ondergewaardeerd gebleven, terwijl ze eigenlijk in de 30 jaar dat ze bestaan altijd prima albums hebben afgeleverd. Altijd uiterst melodieus, maar altijd met een voldoende scherp randje eraan en met idd een van de betere rockzangers. Ze hadden echt meer verdiend, maar helaas is deze vorm van metal al jaren niet of nauwelijks populair meer waardoor er vele goede bands zoals deze gedoemd zijn om 2e viool te blijven spelen.