CunninLynguists - Rose Azura Njano (2017)

Label: APOS

1. Red, White & Blues (3:46)

met Jason Coffey

2. Riot! (4:04)
  3. Red Bird (4:21)
  4. Violet (The Upper Room) (3:47)
  5. Gone (3:39)

met Trizz

6. Any Way the Wind Blows (4:16)
  7. Mr. Morganfield & Ms. Waters (A-Side) (3:36)
  8. Jimi & Andre (B-Side) (4:05)
  9. Hustlers (3:30)
  10. Oh Honey (3:22)

met Farah Elle

11. No Universe Without Harmony (3:16)
  12. Earth to Venus (Tiny Orange Star) (3:24)
avatar van alexander-r
Nieuwe CunninLynguists, hoge verwachtingen!

avatar van Nr.4
Supergoed nieuws. Groot liefhebber van deze crew, erg sfeervol elke release weer eigenlijk.

avatar van MJ_DA_MAN
De helft van de nummers verscheen al op de twee eerdere EP's dit jaar, teleurstellend (in de zin van dat we, ik in mijn geval, ze al ken). Zo voelt het toch meer aan als een halve verzamelaar.

Ah, zin in!

avatar van -SprayIt-
Zat er aan te komen na die 2 sterke EP's. Jammer dat de hoes in dezelfde stijl is, vind het er maar amateuristisch uitzien. Erg benieuwd!

Op Spotify staat een nieuwe single genaamd ''Oh Honey'' en is fantastisch.

avatar van Silky & Smooth
-SprayIt- schreef:

Dit is ook nog eens de minste van de drie covers...

avatar van Razoreater
Relaxte plaat. Toffe sample van Earth & Fire op Gone.

avatar van alexander-r
Mr. Morganfield & Ms. Water vind ik tot nu toe het beste. CunninLynguists staat altijd garant voor kwaliteit

avatar van Harderwiek
Hoewel ik de rode draad van de plaat hier en daar een beetje mis, is er geen slecht nummer op deze langspeler te vinden en is het van begin tot eind ouderwets genieten van deze drie mannen!

avatar van Silky & Smooth
Ik schroef hem toch wat terug. Ik heb het hele weekend dit album gedraaid en naast de tekst America, I love you... is mij weinig bij gebleven. Erg fijn album om te luisteren, maar niet bepaald memorabel dus.

avatar van Pecore
Na Dirty Acres heeft CL mij niet echt meer kunnen overtuigen. Op elk album staan wel een paar geweldige tracks, maar over de gehele linie vind ik het iets teveel op elkaar lijken, alsof het op de automatische piloot gaat. Is geen schande overigens, het overkomt 90% van de artiesten en het is bepaald geen straf om naar hun nieuwere muziek te luisteren.

Pecore schreef:

Mja dit is pas hun tweede LP na DA natuurlijk. Oneirology vond ik ook stevig tegenvallen op een paar sterke tracks na. Maar SJ3 dat door de gastartiesten misschien wel gezien kon worden als mixtape maar toch aanvoelde als een album, vond ik heel sterk. Maar ik snap je punt wel.

Ik ben alvast siked! Ik verwacht ook geen memorabele plaat, die hebben ze al genoeg gedropt, als ik hoor wat Silky vermeld, gewoon een lekkere plaat met een fijne sound dan ben ik al blij.

avatar van Pecore
Naast 2,5 LP's zijn er ook nog de nodige soloprojecten voorbijgekomen. En daar zaten absoluut projecten tussen die mij hebben kunnen bekoren. Het is ook niet helemaal eerlijk om al het nieuwe werk te gaan vergelijken met DA en APOS, dat waren regelrechte meesterwerken. Neemt echter niet weg dat ik minder geniet van dit album en Oneirology dan gehoopt. Te hoge verwachtingen spelen wellicht ook mee. Maar de sound is altijd fijn met deze mannen.

avatar van thgryda
Ik vind deze wel beter dan Oneirology maar had hier minder verwachtingen bij. Ik vond SJ vol 3 wel beter dan beide platen ondanks het mixtapegevoel.

DA vond ik overigens een heel erg fijn album maar APOS blijft hun magnum opus waarbij ik DA pas op plaats 4 zet na hun eerste drie albums in omgekeerd chronologische volgorde.

avatar van alexander-r
Beter dan Oneirology, minder dan Dirty Acres. Zoals gewoonlijk weer een heel goed album van CunninLynguists. Misschien wat onsamenhangend, maar wel een album met uitschieters.

Favorieten: Mr. Morganfield & Ms. Waters, Hustlers en Violet.

avatar van jordidj1
Nog niet zo goed als APOS, maar kwalitatief is het allemaal weer dik in orde. Geen echte uitschieters, maar zeker geen dieptepunten. Het blijft een groep die constant goede albums aflevert.

avatar van thgryda
Er zijn misschien 10 platen gewaagd aan APOS. En ok, het is ook wat minder dan WRFF, SU en DA maar ook dat zijn fantastische albums. Ik vind het beter dan Oneirology en gewaagd aan SJV3, al zat daar wat meer variatie in. Geen wereldschokkend, memorabel album maar wel lekker vintage CL met Kno die toch weer op niveau produceert en een scherpe Deacon. Niks mis mee, in een mager jaar toch een van de betere albums.

avatar van Nr.4
Waar ik deze uiteindelijk plaats in de discografie van CL weet ik nog niet, maar wederom een heerlijk sfeervolle release. Ook na zoveel jaren hebben ze een heel fris en eigen geluid. Nice.

avatar van -SprayIt-
Vind het een goede plaat. Fijne sfeer weer, productie is uitstekend. Zoals thgryda al aangeeft wel een stuk minder dan oudere albums, maar die zijn ook lastig te evenaren. Ze komen in april in Groningen, dus daar ben ik zeker bij!

avatar van -marco-
11 april in A’dam. Ik ben erbij

-marco- schreef:
11 april in A’dam. Ik ben erbij

Ik ook. Heb de plaat veel gehoord, toch weer genieten hoor. En heb ze live al even niet meer gezien, nu al zin in.

avatar van -marco-
Wat blijft CL tot consequent goed zeg. Album vandaag weer opgezet. Heerlijk!

avatar van jordidj1
Deze nog maar een paar draaitjes geven voordat ik ze donderdag ga zien in Groningen. Zin in!

avatar van alexander-r
Prima optreden vanavond in de Melkweg. Een stuk beter dan in 2011. Gone toch op een hele andere manier gehoord. Gasten blijven vrij geniaal. Na een paar maanden vind ik dit toch wel prima in de discografie blijven passen.

avatar van Nr.4
Ze hadden van mij wat meer van deze plaat mogen spelen, maar het was een heel goed optreden vond ik. Blijven wel muzikale helden van me.

avatar van Nr.4
Heerlijk album dit toch. Toch nog wat te weinig gedraaid in het jaar van de release, ga ik lekker van genieten komende tijd. Violet (the upper room)

Nr.4 schreef:

Ben ook aan een re-listen van de hele catalogue bezig. Genieten natuurlijk en deze dus ook eens opnieuw een paar spins geven.

avatar van JOD77
Wat is Hustlers een heerlijke track!

avatar van nuf
nuf
Ben er niet zo van overtuigd eigenlijk, ook niet na meerdere luisterbeurten. Hoor meer van hetzelfde maar dan wat slapper, minder pakkend. Hoogtepunt van de groep waren toch echt album 1 en 3. De rest krijgt een dikke voldoende, maar weer voor mij niet te tippen aan deze twee. Ik smacht naar wat vernieuwing..

avatar van alexander-r
Deze is inmiddels al weer bijna 7 jaar geleden. Ben benieuwd of ze het hierbij gaan laten. Hoop zelf enorm op een nieuw album. Blijft mijn favoriete groep