Di-rect - Rolling with the Punches (2017)

Label: 8ball

1. Hurricane (4:08)
  2. Crazy Madonna (2:59)
  3. Rockstar (3:04)
  4. Ricochet (3:59)
  5. All the Way (4:29)
  6. Wouldn't Understand It (5:15)
  7. Come Into the World (6:10)
  8. With a Little Help (3:24)
  9. Lovin the City (4:09)
  10. Love in Kind (4:23)
avatar van dynamo d
Laatste albums van Di-rect waren best ok, ben dus benieuwd naar Rolling with the Punches. De titel van het album vind ik op een of andere manier echter minder geslaagd.

avatar van Poles Apart
dynamo d schreef:
De titel van het album vind ik op een of andere manier echter minder geslaagd.

Van the Man is het met je eens.

avatar van blur8
Er staan al 5 songs op spotify.
Crazy Madonna, Rockstar, Ricochet, With a Little Help, Love in Kind.
Hoor ik nu Soul & Blues met blazers & violen, in plaats van rock.
Dus toch benieuwd naar het totaalplaatje.

avatar van blur8
Opvallend anders geluid uit Den Haag.
All the Way & Love in Kind zijn m.i. het best geslaagd met een soulvolle aanpak, vol passie & blazers en .
Come Into the World is een opvallende atmosferische song, zoals je die niet van deze ex rockers zou verwachten. geslaagd experiment dus.

avatar van Zwaagje
Eerste luisterbeurt smaakt naar meer.....

Hendrik68
Zag ze in juni op Retropop en was aangenaam verrast door hun prachtige show. Zeer professioneel en ook al met prominent aanwezige blazers. Was daarom ook best benieuwd naar hun nieuwe album. Ik ken het vorige werk eigenlijk alleen via de radio. Dan is het ook al geen straf om naar te luisteren. Ik kan vanaf luisterbeurt 1 al wel zeggen dat dit gewoon een uitstekend album is. Veel soul, prima melodieën. Een zanger die alle stijlen moeiteloos beheerst. Ik moet altijd aan Steve Perry denken als ik hem hoor. Ook Jamie en Spike hoef je niet uit te leggen hoe je instrument bespeelt. Onnederlands goed vind ik altijd een foute uitspraak, want goed is niet per definitie onnederlands. Integendeel. Als er mensen zeggen dat dit niet hun beste album is dan moet ik gauw achter hun vorige werk aan. Di-Rect laat andere populaire bands van het moment met dit album duidelijk weten dat er geen maat op hen staat momenteel.

avatar van Aladdin
Hear hear. had niet gedacht dat een bandje waar ik echt op spuugde zich zo ontwikkelen. Vond hun vorige al aangenaam, dit lijkt inderdaad meer de soul-met-blazers-kant op te gaan. Bepaald geen straf.
Eerst een paar keer luisteren, beoordeling volgt.

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Goed optreden bij DWDD vanavond, lekker nummer ook!!

avatar van SOAD
Ik weet niet wat ik hoor joh, die gasten worden steeds beter. Nu zelfs funky

Welk bekend nummer hoor ik nou in Wouldn't understand it? Soort eigen versie van gemaakt.

avatar van dynamo d
SOAD schreef:

Ik hoorde iets van China Girl van David Bowie/Iggy Pop. Bedoelde je dat?

Beste nummers van dit album vind ik overigens Hurricane maar vooral het prachtige All the Way, dat bij elke luisterbeurt steeds mooier wordt.

avatar van SOAD
dynamo d schreef:

Ik hoorde iets van China Girl van David Bowie/Iggy Pop. Bedoelde je dat?

Haha ja die. Precies

avatar van Zwaagje
SOAD schreef:
Ik weet niet wat ik hoor joh, die gasten worden steeds beter.

Nieuwe single "be strong" is ook lekker funky en een pareltje. Komt er ook al een nieuw album?