a-ha - MTV Unplugged: Summer Solstice (2017)

Noorwegen
Label: Island

1. This Is Our Home (5:04)
  2. Lifelines (5:18)
  3. I've Been Losing You (5:04)

met Lissie

4. Analogue (All I Want) (4:43)
  5. The Sun Always Shines on TV (4:27)

met Ingrid Helene Håvik

6. A Break in the Clouds (4:54)
  7. Foot of the Mountain (5:27)
  8. Stay on These Roads (6:17)
  9. This Alone Is Love (6:07)
  10. Over the Treetops (6:43)
  11. Forever Not Yours (4:06)
  12. Sox of the Fox (7:17)
  13. Scoundrel Days (4:56)

met Ian McCulloch

14. The Killing Moon (5:54)

met Ian McCulloch

15. Summer Moved On (5:29)

met Alison Moyet

16. Memorial Beach (4:31)
  17. Living a Boy’s Adventure Tale (5:35)
  18. Manhattan Skyline (5:47)
  19. The Living Daylights (5:49)
  20. Hunting High and Low (5:56)
  21. Take on Me (4:13)
avatar van SirNoodle
sedert hun 'stop' en bijna directe comeback toch altijd wat vreemd gevoel bij een nieuwe A-ha. Unplugged deze keer, Scoundrel Days met Ian McCullogh wekt wel wat interesse op, toch eens beluisteren wanneer dit uitkomt

avatar van vigil
Voor mij een tegenvaller, vooral erg saai. De gasten zijn ook maar zozo, de dames op cd 1 voegen echt niets toe, sterker nog...

Het is verder niet heel slecht ofzo maar voor mij in ieder geval geen enkele toegevoegde waarde

avatar van bikkel2
MTV Unplugged..... Bestaat dat nog????

Mtv unplugged is terug opgestart alhoewel ik me afvraag of er nog een kat naar deze zender kijkt in het youtube / vimeo tijdperk ☺

avatar van bikkel2
popdroidmusic schreef:

Aha, zodoende dus!

avatar van JohnnyVergerFan
Verrassend goed. Aantal zeer fraaie uitvoeringen van songs die we inmiddels al dik 30 jaar kennen met "The Sun Always Shines..." voorop. Verbluffend goed gedaan, vooral de subtiele maar zeer kenmerkende strijkers die halverwege invallen. Daarnaast ook nog eens een aantal nieuwe songs waarbij voor mij voor nu "The Sox Of The Fox" als beste uit de bus komt.

De verschillende duetten kan ik wel waarderen, behalve die met Alison Moyet... wat is er met haar gebeurd...?

avatar van JohnnyVergerFan
edit: en een meer dan speciale vermelding voor "This Alone Is Love". Schitterend gewoon.

avatar van vigil
JohnnyVergerFan schreef:

Past gewoon totaal niet bij haar zware stem met zoals dat Ian voor geen meter past bij Scroundel.

Gewoon foute keuzes, dat lispelende meisje bij Losing You komt wat mij betreft ook niet uit de verf

avatar van SirNoodle
Ook toch een beetje een tegenvaller voor mij, allemaal heel braafjes. Ja, er zijn 'andere' uitvoeringen van bekende nummers, maar nergens betere, eerder saaiere. En de gaststemmen zijn inderdaad sympathiek maar brengen niks bij. Enige wat je daaruit haalt is hoe goed Morten zijn stem is, en hoe goed de nummers ook geschreven zijn in functie van zijn stem-mogelijkheden.

Scoundrel days (1 van mijn favoriete A-ha nummers) met Ian McCulloch: dat is hier eigenlijk gewoon een zangoefening 'hoe blaas ik mijn mede-zanger weg' voor Morten. Ian moet nog veel boterhammetjes eten, en dan geraakt hij er nog niet

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Nee, dit is niks. Nou ben ik al niet zo van de unplugged versies, is een registratie daarvan nog weer iets kansarmer dan het zelf meemaken ervan en is a-ha ook niet de eerste band waar het format erg voor de hand ligt, maar je weet maar nooit of er nog een leuke verrassing tussen zit...

Nee, ik geloof dat echt elk nummer hierop achterbleef bij het origineel. De praatjes tussendoor halen het allerlaatste stukje vaart wat er nog in zat eruit.

avatar van lennon
Het mooiste van deze registratie is dat de band bewijst niet zomaar dat jaren 80 bandje te zijn en een mega hit scoorde mbv een mooie clip. Ze zijn er nog (ook al zijn ze al eens gestopt) en ze bewijzen een leuke hechte vrienden groep te zijn die ook nog eens heel mooi songs kunnen maken samen.

De serlist is een mooie mix van oude en nieuwe songs, en het is allemaal mooi gearrangeerd.

Hoogtepunt is voor mij this alone is love. Prachtige uitvoering.
The sun always shines on TV zit muzikaal echt mooi in elkaar,ik vind het persoonlijk jammer dat het tot een duet is gemaakt.

Helaas zijn er 5 duetten. En geen één is slecht, maar ik hoor liever Morten deze nummers zingen.
Dat Ian McCulloch op Scoundrel days is gezet vind ik overigens onbegrijpelijk. Een fantastisch nummer,maar mislukt compleet. De man voegt echt niks toe.

Morteb zingt overigens wel erg sterk. Heb m live wel eens iets minder zuiver horen zingen. Ik vermoed dat de nummers ook een aangepast arrangement hebben omdat veel van hun nummers toch erg veel hoge tonen bevat. Zijn zang is echt heel erg prettig op deze plaat.

De 2cd set met blu-ray is nu 13 euro bjj JPC, dus de moeite waard.

Al met al een prima unplugged sessie.

avatar van JohnnyVergerFan
Ik ga de plaat gelijk weer eens opleggen.

avatar van johan de witt
The Killing Moon toch verrassend, mooi duet!