We Came as Romans - Cold Like War (2017)

Label: SharpTone

1. Vultures with Clipped Wings (4:04)
  2. Cold Like War (3:46)
  3. Two Hands (3:53)
  4. Lost in the Moment (4:12)
  5. Foreign Fire (3:53)
  6. Wasted Age (3:46)
  7. Encoder (3:19)
  8. If There's Nothing to See (4:35)

met Eric Vanlerberghe

9. Promise Me (3:45)
  10. Learning to Survive (4:29)
avatar van james_cameron
Heel wat steviger (en beter) dan de vorige paar albums, al is ook deze plaat aan de wisselvallige en nogal schizofrene kant. De mengeling van brute metalcore en toegankelijke punkrock werkt sporadisch erg goed, zoals in het felle titelnummer, maar meer dan eens slaat de band door richting een meer commerciëel geluid, aangedikt met een laag zware electronica. Op die momenten is de boel amper meer serieus te nemen. Door de ultra-bombastische produktie en het verzorgde geluid luistert het album lekker weg, maar het is tegelijkertijd een gevalletje ene oor in, andere oor uit.