Demi Lovato - Tell Me You Love Me (2017)

Label: Island

1. Sorry Not Sorry (3:23)
  2. Tell Me You Love Me (3:56)
  3. Sexy Dirty Love (3:33)
  4. You Don't Do It for Me Anymore (3:17)
  5. Daddy Issues (3:09)
  6. Ruin the Friendship (3:53)
  7. Only Forever (3:17)
  8. Lonely (4:41)

met Lil Wayne

9. Cry Baby (3:42)
  10. Games (3:08)
  11. Concentrate (3:17)
  12. Hitchhiker (3:43)
  13. Jax Jones - Instruction * (2:46)

met Demi Lovato en Stefflon Don

14. Sorry Not Sorry [Acoustic] * (3:25)
  15. Cheat Codes - No Promises * (3:52)

met Demi Lovato

avatar van Emile93
Ja! Eindelijk!!! Ik volg Demi al jaren, en steeds levert ze een album af met deels hele goede en deels hele slechte nummers!!!! Maar dit album is eindelijk een uitzondering daarop! Dit nummer bevat heerlijke uptempo nummers én prachtige ballads waarin Demi's stem goed tot haar recht komt!

Hét hoogtepunt van het album vind ik You Don't Do It For Me Anymore!!!! Jeetje! Wat een krachtig nummer! Het is iets minder emotioneel zwaar beladen als Stone Cold maar dat mag de pret niet drukken! Op You Don't Do It For Me Anymore laat Demi haar grote vocale bereik lekker horen en het klinkt mega strak!

Er staat 1 misser op dit album en dat is Lonely (ft. Lil' Wayne). Het past niet op dit album, klinkt oninteressant en is te monotoon. En Lil' Wayne voegt, zoals zo vaak, niks toe en klinkt tot in den treuren geautotuned....

4,5* voor dit album!!!! Deze ga ik nog heel vaak draaien!

Rudi1984
Dit is nog helemaal niet zo slecht. Ik kende haar alleen van haar notenfetisjismeorgasme voorafgaand aan het gevecht tussen Mayweather en McGregor, maar hier staan zeker wel fijne, solide nummers op waarin ze niet constant helemaal los gaat.

Nog een paar keer luisteren voordat ik met een definitief oordeel kom.

avatar van Style.Girl
En weer een hele andere stijl. Fijn dat ze aandurft om buiten haar comfortzone te treden. De nummers zijn heel relaxed met soul en R&B invloeden vind ik. Heel anders dan haar vorige album met nummers die best wel luid en dansbaar zijn.

De leukste nummers vind ik overduidelijk Tell me you love me en Daddy Issues. Ook leuk zijn Sexy Dirty Love en You Don't Do It For Me. Concentrate en Hitchhiker zijn ook wel leuk. Sorry not Sorry is ook leuk, maar heb ik een haat-liefdeverhouding mee. De acoustic versie vind ik dan wel mooier. Eigenlijk vind ik de rest niet zo heel bijzonder. Het doet me niet zoveel. Er zit wel een lekkere beat in, maar het is vrij saai.

Na Daddy Issues kakt het in met Ruin the Friendship, Only Forever en Lonely. Heel saai. Cry Baby wordt al iets beter, maar zal ik niet snel opzetten.

Games is echt vreselijk! Instruction is dan wel een grappige afsluiter!

Tell Me You Love Me is Demi's artistieke piek en het is niet zomaar bedoeld voor de gemiddelde popfan, maar eerder voor de volwassen R&B smaakhebber. Het is experimenteel gezind qua productie met gebruik van minimalistische trapbeats, ijskoude vocoder en vintage jazz-invloeden. TMYLM overweldigt de luisteraar als een grandioos meesterwerk geornamenteerd met emotionele gospelvocals, melancholische nachtklanken en sensuele bravado. Dit album klinkt even mooi in bed als in de club en bevestigt Demi's status als een souldiva. De definitie van TMYLM: tijdloos.

Favorieten: Tell Me You Love Me, Ruin the Friendship, Only Forever & Cry Baby.