Big Pun - Yeeeah Baby (2000)

Label: Terror Squad

1. The Creation (Intro) (1:29)
  2. Watch Those (3:20)
  3. Off Wit His Head (4:06)

met Prospect

4. It's So Hard (2:52)

met Donell Jones

5. We Don't Care (3:12)
  6. New York Giants (3:30)

met M.O.P.

7. My Dick (3:19)

8. Leatherface (3:25)
  9. Air Pun (Skit) (0:51)
  10. 100% (3:51)

11. Wrong Ones (4:07)

met SunKiss

12. Laughing at You (4:26)

13. Nigga Shit (1:45)
  14. Ms. Martin (4:16)

met Remy Martin

15. My Turn (3:48)
  16. You Was Wrong (3:51)

met Drag-On, Fat Joe en Remy Martin

1,5
slecht slecht en nog eens slecht.... had meer van hem verwacht na z'n eerste album !!

eazyfan
nee hoor dit album is nog heel goed hoor liedjes als:Watch Those,New York Giants,You Was Wrong.zijn echt zeer goed de rest viel eigenlijk nog mee hoor dus zeker niet slecht

eazyfan
Je nee deze is idd wat minder ,paar aardige tracks maar wel wat minder.

avatar van wouter-d
Ik snap echt niet hoe het komt dat zo'n goede rapper na zo'n sterk album dit album überhaupt durfde uit te brengen, ik bedoel bewaar die paar vette tracks (wrong ones en my turn) en schrijf lekker verder aan een fatsoenlijk album. Ik kan me niet voorstellen dat hij hier zelf achter stond

Staan wat jammerlijke tracks op, maar Off With His Head, Watch Those en Leatherface zijn nog wel de moeite waard hoor.

RedLightCityBoy
It's So Hard
Niggaz Wanna Fuck My Wive
Niggaz Wanna Take my life
It's So Hard

Jig
Yeeeah Baby is zeker een minder album dan Capital Punishment. Maar Pun wilde met dit album een breder publiek bereiken. Gewoon commercieler. Maar er staan alsnog wel een aantal vette tracks op:

New York Giants
Watch Those
My Turn

SSS
wouter-d schreef:

We zullen het nooit weten omdat hij twee maanden voor de release overleed. Ik wist niet dat T-Squad ook nog fatsoenlijke muziek bracht hoewel Capital Punishment al uit 1998 stamt.

avatar van TheLegacy
Het hele ding met dit album is gewoon dat Pun hier echt te veel weegt, je hoort hoeveel moeite hij heeft met het "flowen".

avatar van TheLegacy
Er staan alsnog een aantal topnummers op: Off With His Head, NY Giants, Leather Face. Ook wil ik een ode voor het nummer "Nigga Shit"! Dat nummer is echt master

Bigup2
Goed album. 4*

Snap niet wat er slecht aan is

avatar van gweah
Hier staan toch een aantal keiharde tracks op...
Watch Those, Off With His Head, NY Giants, Leatherface....
Leatherface is een van de hardste tracks die ik ken van Pun.
De singles It's So Hard en 100% dig ik ook wel.
Dan vind ik ook nog wel oke: Nigga Shit (soort skit achtige track, hilarisch, beetje vergelijkbaar met Ghetto van Sticky Fingaz) en My Turn (waarin hij in de laatste paar regels 50 Cent achterloos opzij zet, n.a.v. How To Rob, een single van 50 voordat hij bekend werd met Dre en Em)

Voor de rest matig, maar dat zijn toch 8 goeie tot erg goeie tracks.

Begrijp ook niet waarom mensen meteen zeggen "slecht" als niet het hele album super is. Dit is toch een top lyricist, een van de groten, en een van de laatste die het in zich had commercieel en hardcore soepel en geloofwaardig te verenigen.

avatar van LO_UTKA
Er staan goede tracks op dit album, maar het verbleekt een beetje bij Capital Punishment. Misschien mag je de twee cd's ook niet te vergelijken, maar de sfeer die het eerste album bracht, was ik bij dit album echt kwijt. Alles is veel smoother en gelikter in sound... bijvoorbeeld It's So Hard. Maar Pun blijft zijn trademark te kenmerken en dat zijn lappen tekst van een hoger dan gemiddeld niveau.

Je hoort inderdaad dat Pun "niet fit" is, maar dat is voor mij juist de charme.
Als je bedenkt dat er een beest van een vent, dit staat te spitten in de mic..

Ook moet ik opmerken dat Pun een van de weinigen 50 terug pakte voor zijn "How To Rob".

50 Cent
I'll rob Pun without a gun snatch his piece then run
This n*** weigh 400 pounds, how he gon catch me son?

Pun
And to the 50 Cent rapper, very funny, get your nut off
Cause in real life, you don't know
I'll blow your motherfuckin head off (ooh yeah)

Al met al is dit een prima album, maar kan het niet tippen aan Capital Punishment.