Elton John - Love Songs (1982)

Label: Rocket

1. Blue Eyes (3:23)
  2. Little Jeannie (3:51)
  3. Sartorial Eloquence (4:13)
  4. Shine on Through (3:39)
  5. Chloe (3:31)
  6. Elton's Song (2:58)
  7. Tonight (3:54)
  8. Song for Guy (5:18)
  9. Sorry Seems to Be the Hardest Word (3:43)
  10. Princess (3:36)
  11. Chameleon (4:17)
  12. Return to Paradise (3:24)
  13. Never Gonna Fall in Love Again (3:47)
  14. Strangers (3:33)
  15. Someone's Final Song (3:37)
  16. All Quiet on the Western Front (4:47)
avatar van Twinpeaks
Ik vond deze ooit op een rommelmarkt voor 0,10 cent . Heb de jonge man maar 2 euro gegeven omdat hij hem zo passievol aan de man probeerde te brengen . Das hele mooie muziek hoor , meneer !!!! . Alleen al die ervaring was onbetaalbaar. Prima liedjes natuurlijk op dit album. De titel zegt het al , over het algemeen het kalmere werk van Elton . Nadeel is dat het naar verloop van tijd wel wat eenvormig gaat worden . Maar goed , heb je eens een avondje of middagje romantiek op de agenda kan je deze prima opzetten op de achtergrond. 4 sterren toch wel waard

avatar van gaucho
Ik vind dit wel een opmerkelijke compilatie. In tegenstelling tot een latere verzamel-CD met dezelfde titel wordt hier niet louter op hits en overbekende nummers geselecteerd. Dit is een selectie van de rustigere nummers die hij in de jaren 1976 tot en met 1982 (zeg maar vanaf Blue moves tot Jump up) opnam.

Natuurlijk, gezien de thematiek wordt het op een gegeven moment allemaal meer van hetzelfde. Maar juist op een compilatie als deze valt op dat Ellton ook in die kwalitatief wat mindere jaren nog heel wat moois uit zijn mouw wist te schudden. Nummers als Sartorial eloquence, Elton's song (beiden met tekst van Tom Robinson), Shine on through, Tonight, Someone's final song en All quiet on the western front mogen er zijn en komen hier wat mij betreft beter tot hun recht dan op de respectievelijke reguliere albums.

Dit is bij vlagen echt genieten, en als je deze CD in beperkte doses tot je neemt, zeg vijf tot zes nummers achter elkaar, valt het gebrek aan afwisseling niet zo op. 3,5 ster voor de muziek en een halfje erbij voor de toch wel gedurfde samenstelling.