Rick Wakeman - The Cost of Living (1983)

Label: Charisma

1. Twij (1:19)
  2. Pandamonia (3:56)
  3. Gone But Not Forgotten (3:40)
  4. One for the Road (4:38)
  5. Bedtime Stories (4:22)
  6. Happening Man (3:31)
  7. Shakespeare Run (3:23)
  8. Monkey Nuts (3:22)
  9. Elegy - Written in a Country Churchyard (8:24)
avatar van Queebus
Ergens in 1985 hoorde ik Elegy op de radio bij Wim van Putten 's LP-Show. Fantastisch vond ik het. Een muzikale vertelling met schitterende toetsenwerk van Rick Wakeman. De lp scoren was nog een hele klus want op welk album stond dit nummer. Gelukkig bood de klantenservice van de Tros hulp toen ik de playlist van die donderdagavond opvroeg en hup, naar de platenboer die -uiteraard- deze moest bestellen. Kom daar tegenwoordig maar eens om.

De rest van dit album is lang niet zo goed (wel okee) maar het luistergenot van Elegy en de reis om dit album te bemachtigen maken het tot een waardevolle herinnering.

avatar van Pitchman
Zal het niet in 1983 zijn geweest? Want Van Putten deed ook altijd de nieuwe elpees bespreken , en dan liet ie een paar liedjes ervan horen. Deze elpee kocht ik ook meteen , en dat was in '83. Hij deed in die show geloof ik ook Saga met Heads or Tales, maarja ik was al Saga fan en kocht deze dan ook blind. En wat een geweldig album is dat zeg!
The Cost of Living is trouwens ook niet verkeerd hoor!
Elegy is prachtig ja en heel apart , net zoels de rest van het album heel divers is en meer songgericht. Een extra vermelding voor Gone But Not Forgotten mag ik ook wel doen , echt schitterend.