Gwen Stefani - You Make It Feel Like Christmas (2017)

Label: Interscope

1. Jingle Bells (2:58)
  2. Let It Snow (2:15)
  3. My Gift Is You (2:51)
  4. Silent Night (3:15)
  5. When I Was a Little Girl (3:29)
  6. Last Christmas (4:39)
  7. You Make It Feel Like Christmas (2:37)

met Blake Shelton

8. Under the Christmas Lights (2:50)
  9. Santa Baby (2:54)
  10. White Christmas (3:08)
  11. Never Kissed Anyone with Blue Eyes (3:03)
  12. Christmas Eve (3:19)
  13. Santa Claus Is Coming to Town * (2:57)
  14. Cheer for the Elves * (3:05)
  15. Secret Santa * (3:25)
  16. Winter Wonderland * (2:37)
  17. Feliz Navidad * (2:42)

met Mon Laferte

18. Sleigh Ride * (2:33)
  19. Here This Christmas * (2:58)
avatar van thetinderstick
Ok, laat ik hier ook iets schrijven. Met een vriendin die Gwen Stefani fan is, heb ik haar nieuwe (kerst) plaat inmiddels al een behoorlijk aantal keer voorbij horen komen. Normaliter gruwel ik al bij het woord 'kerstalbum', zeker als daar zulke voor de hand liggende covers op staan als "Jingle Bells", "Silent Night", "White Christmas" en "Last Christmas".
Maar ok, het moet gezegd worden, het is best een leuk album geworden. Gelukkig niet de semi hippe producties zoals op haar laatste plaat, maar meer een vintage sound met veel blazers en (fraaie) strijkarrangementen. Een album zoals bijvoorbeeld Caro Emerald het ook had kunnen maken. De covers klinken over het algemeen iets leuker dan verwacht (ok, Silent Night en White Christmas hadden echt niet gehoeven..), maar verassender zijn de eigen composities. Single "You Make It Feel Like Christmas" (met vriendlief Blake Shelton) vind ik een van de mindere nummers. Maar "My Gift Is You" en "Never Kissed Anyone With Blue Eyes Before You" zijn toch wel mooi, waarin de blazers en strijkers goed tot hun recht komen. Gwen heeft in ieder geval goed begrepen dat je niet per se "christmas" in de titel hoeft te hebben of sleighbells hoeft te gebruiken om een kerstliedje te maken.

Een niet onverdienstelijke kerstplaat dus, die ik (een paar weken per jaar) goed kan hebben. Wie had dat gedacht. 3,5*

avatar van E-Clect-Eddy
Ik vind deze beter verteerbaar dan de nieuwe kerstplaat van Sia ondanks dat die uit louter originele nummers bestaat. Wordt vooral bepaald door de stem van de dames waarvan die van Sia me veel minder bevalt.

Never Kissed Anyone with Blue Eyes Before You is het nummer met de minste kerstsfeer en alleen door de woorden 'silver bells' wordt eigenlijk een link gemaakt naar de kerst. Daardoor ook één van de betere nummers. Ook de andere originele nummers doen het goed: My Gift Is You en You Make It Feel Like Christmas.

Silent Night en White Christmas hadden voor mij niet gehoeven. In de eerste denk ik auto-tune te horen en in de andere klassieker zit een oersaaie 'boem-tsjak' beat.