The Mamas & The Papas - People Like Us (1971)

Folk / Rock
Label: Dunhill

1. People Like Us (3:27)
  2. Pacific Coast Highway (3:05)
  3. Snowqueen of Texas (2:38)
  4. Shooting Star (2:54)
  5. Step Out (3:03)
  6. Lady Genevieve (3:48)
  7. No Dough (3:05)
  8. European Blueboy (3:39)
  9. Pearl (2:24)
  10. I Wanna Be a Star (2:17)
  11. Grasshopper (2:57)
  12. Blueberries for Breakfast (3:01)
  13. Fantastic Four * (2:33)
  14. John Phillips - Lady Genevieve [Outtake] * (4:30)
  15. No Dough (Honeymoon) [Alternative Mix] * (3:07)
  16. John Phillips - Mississippi [Album Version] * (3:36)
  17. John Phillips - April Anne * (3:20)
  18. John Phillips - Revolution on Vacation [Alternative Mix] * (2:45)
  19. John Phillips - Cup of Tea (Sky Jacked) [Alternative Mix] * (3:50)
  20. John Phillips - Me and My Uncle (Jack of Diamonds) * (4:20)
  21. John Phillips - Andy's Talkin' Blues * (2:53)
Pieter Paal
Na een aantal soloprojekten waren de M+P de platenmaatschappij nog 1 album schuldig, het werd dit laatste album.
Het zijn wederom erg pakkende songs, vooral 'People like us' en 'Shooting star' springen er echt uit.

avatar van kort0235
Het laatste album van de Mamas ans Papas is zeker niet slecht, zoals de meeste kritieken op ons afkomen. Het zouden ongeinspireerde songs zijn, omdat ze nog één LP bij Dunhill moesten maken. ik vind het erg meevallen.
Natuurlijk, het niveau van If you can believe your eyes and ears en Deliver wordt niet gehaald, maar dit is een acceptabele plaat.
John Phillips, de oprichter van de Journeyman en de Mamas en Papas vervolgde nog een solocarriere die commercieel niet zo opzienbarend was, maar artistiek wel van een behoorlijk niveau.