John Mayall & The Bluesbreakers - 70th Birthday Concert (2003)

Blues
Label: Eagle

1. Grits Aint Groceries * (5:14)
  2. Jacksboro Highway * (5:30)
  3. Southside Story (7:50)
  4. Kids Got the Blues (3:55)
  5. Dirty Water (8:08)
  6. Somebody's Acting Like a Child (8:00)

met Mick Taylor

7. Blues for the Lost Days (12:26)

met Mick Taylor

8. Walking on Sunset (6:34)

met Mick Taylor

9. Oh Pretty Woman (9:32)

10. No Big Hurry (6:31)

met Eric Clapton

11. Please Mr. Lofton (7:03)

12. Hideaway (4:50)

13. All Your Love (4:19)

met Eric Clapton

14. Have You Heard (18:02)

met Eric Clapton

15. Hoochie Coochie Man (6:25)

16. I´m Tore Down (5:55)

met Eric Clapton en Chris Barber

17. It Ain´t Right (6:18)
  18. California * (15:30)
  19. Talk to Your Daughter (8:57)

met Eric Clapton, Mick Taylor en Chris Barber

totale tijdsduur: 2:04:45 (2:30:59)
avatar van Thuurke
Mooie bluesrockplaat. Klinkt alsof je op een of ander bluesfestival staat in een klein afgelegen dorpje, onder de kerktoren, met een biertje in je hand en dan komen er even John Mayall, Eric Clapton en Mick Taylor langs om een concertje te geven. Sterke nummers en loepzuiver live ten gehore gebracht.

De beste Stones platen zijn trouwens gemaakt met Mick Taylor op gitaar. Let it Bleed, Beggars Banquet, Sticky Fingers, Exile on Main Street, Goats Head Soup en It's only Rock 'n Roll.

Harald
Thuurke schreef:

Sorry maar op Beggars Banquet speelt Brian Jones guitar! Ook op sommige nummers van Leet it bleed deed Mr. Jones nog mee.

70th Birthday Concerts is echt een heel goede plaat, Aanrader ook de DVD met de zelfde title. En om even op Mick Taylor en de Stones terug te komen, Taylors beste song is Time waits for no one. Een guitar...daar krijg ik nog stets een kippevel van

avatar van Thuurke
Ja, je hebt gelijk m.b.t. Brian Jones.

MetalDex
Net ook maar eens de dvd-registratie hiervan bekeken. Wat is het solowerk tijdens 'Have You Heard' toch magistraal.
Vooral Chris Barber verraste me, kent iemand nog ander werk met deze man? Ik ben erg benieuwd.
Andere hoogtepunten: Walking on Sunset, Hoochie Coochie Man (met Clapton die zingt ) en Please, Mr Lofton.
Geweldige live-opname!!! 4,5*

Stijn_Slayer
Ik heb hem gister ook gekeken, en dit is echt geweldig! De start is wat matig, maar als ze eenmaal op dreef zijn is het ook schitterend.

Aan Mick Taylor heb ik me overigens wel geërgerd, die man staat er constant met een chagrijnig hoofd te spelen. Al was er niks op zijn gitaarspel aan te merken (behalve dan dat Buddy Whittington nóg veel beter was). Vanavond nog even het laatste halfuurtje kijken, maar voor nu toch al een mooie 4*