Elvis Presley - I Got Lucky (1971)

Label: RCA

1. I Got Lucky (1:51)
  2. What a Wonderful Life (2:22)
  3. I Need Somebody to Lean On (2:52)
  4. Yoga Is as Yoga Does (2:04)
  5. Riding the Rainbow (1:36)
  6. Fools Fall in Love (2:00)
  7. Love Machine (2:44)
  8. Home Is Where the Heart Is (1:47)
  9. You Gotta Stop (2:12)
  10. If You Think I Don't Need You (2:02)
avatar van spinout
De hoes heeft niets met de inhoud te maken. Dit is geen live plaat, maar een verzamelaar vol met film liedjes. Sommige niet om aan te horen, Yoga is, andere zeer sfeervol, I need somebody.

Een van de budgetalbums dat primair werd uitgebracht om de zakken te kunnen vullen. Bevat best een aantal leuke nummers, maar daar is alles wel mee gezegd......

avatar van nlkink
Mijn oom had een hele trits van dit soort budgetalbums. Toen mijn vader een in 1973 een cassetterecorder kocht mocht ik ze allemaal opnemen. Je krijgt van deze albums een heel vertekend beeld van Elvis. Pas toen ik de verzamelaar Elvis Presley - Elvis Forever (1974) kreeg besefte ik dat Elvis veel meer in zijn mars had.

avatar van spinout
Toch verkocht dit album meer dan één miljoen stuks, 1,100,000 maal om precies te zijn.

avatar van nlkink
Mooi rond getal ook.