Lynyrd Skynyrd Band - Gold & Platinum (1979)

Label: MCA

1. Down South Jukin' (2:12)
  2. Saturday Nights Special (5:08)
  3. Gimme Three Steps (5:00)
  4. What's Your Name (3:31)
  5. You Got That Right (3:46)
  6. Gimme Back My Bullets (3:28)
  7. Sweet Home Alabama (4:44)
  8. Free Bird (14:10)
  9. That Smell (5:47)
  10. On the Hunt (5:25)
  11. I Ain't the One (3:17)
  12. Whiskey Rock-A-Roller (4:33)
  13. Simple Man (5:57)
  14. I Know a Little (3:28)
  15. Tuesday's Gone (7:32)
  16. Comin' Home (5:30)
Vijf LP's produceerde Lynyrd Skynyrd in vijf jaar in de jaren '70, van 1973 tot 1977. Op dit dubbelalbum uit 1979 vind je (veel van) het beste terug. 16 nummers pure Southern Rock, rock met een bluesy inslag en met country invloeden. Natuurlijk staan hun pure klassiekers erop: Sweet Home Alabama & Free Bird, zoals het hoort de lange versie met een lengte van bijna een kwartier en een werkelijk ongelooflijke dijk van een gitaarsolo. Maar ook sterke songs als Gimme Three Steps, Gimme Back My Bullets, Simple Man & het fraaie Tuesday's Gone. Een erg goed en lekker overzicht van de typische muziek van Lynyrd Skynyrd.