Rob de Nijs - Niet voor het Laatst (2017)

Label: Sony

1. Morgen Kom Je Terug (3:31)
  2. Zwanenmeer (3:08)
  3. De Wereld op Zijn Duim (2:57)
  4. Papa-Oto (3:44)

met Robbert de Nijs

5. Niet voor het Laatst (4:20)
  6. Het Beloofde Land (3:20)

met Robbert de Nijs

7. Jouw Licht Schijnt op Mijn Hart (4:15)
  8. Zeg Me Nog één Keer (3:55)
  9. Een Veilig Huis (3:30)
  10. Ik Kom Naar Je Toe (2:50)
  11. Schaduw op de Muur (4:13)
  12. Ik Ben bij Je (3:17)

met Frédérique Spigt

1,0
Ik heb stukjes gehoord van dit album en het valt me niet mee. Rob had dit in mijn oren misschien niet meer moeten doen. Zijn stem is gebarsten, breekbaar. Het doet voor mij de zanger die hij was tekort. De zanger met bravoure, kracht, overtuigingskracht. Dit album hoort daar voor mij niet meer bij. En de titel wordt zo bijna een dreigement. In mijn hoofd doemt een vierletterig woord op dat rijmt op Rob.

Na het toch behoorlijk teleurstellende ‘Nieuwe Ruimte’ had ik eigenlijk niet durven hopen op zo’n sterk album. De hernieuwde samenwerking met Belinda Meuldijk pakt verrassend goed uit. Het absolute meesterwerk van dit album is echter ‘Morgen kom je terug’, geschreven door Spinvis. Het voedt mijn hoop dat de twee, zoals aangekondigd in 2013, toch nog eens samen een heel album zullen maken.