Sevendust - Alpha (2007)

4. Feed (3:39)
  5. Suffer (3:52)
  6. Beg to Differ (4:01)
  7. Under (3:15)
  8. Story of Your Life (4:11)
  9. Confessions of Hatred (4:11)
  10. Aggression (4:26)
  11. Burn (9:04)
  12. Alpha (3:46)
  13. The Rim * (3:14)
avatar van mesh
Na de eerste twee albums (Sevendust en Home) ben ik ze uit het oog verloren.

Maar gelukkig hervonden! Wat een heerlijke metal is dit toch. Hier en daar een rustig melodietje, maar dat mag de pret absoluut niet drukken. Na Machinehead weer een goeie metalplaat in 2007!

dimwit
Lompe ijzersterke metal met een geweldige stem afgewisseld met wat melodie. Wat een geweldige band is dit, en opnieuw een geweldige CD

maniac
Hun beste album tot nu toe, punt uit.

clutch
Hun beste én hardste album tot nu toe, punt uit

avatar van james_cameron
Uitstekend album van een band die eigenlijk nooit een slecht album heeft uitgebracht. De energie en aggressie spatten er nog steeds af, verpakt in compacte, zeer sterke songs. Heerlijke zang (afwisselend melodieus en bruut) en lekker hakkend gitaarwerk. De band mag op deze manier nog wel even doorgaan.

avatar van LinkinPark90
Alpha, het zesde album van Sevendust.

Dit is een strak album waarop Lajon Witherspoon schittert als zanger. Het album is hard maar ook zeer melodieus. Mijn favoriete nummers zijn Deathstar, Driven, Suffer en Beg to Differ. Ook het nummer Burn is het vermelden waard, een nummer van negen minuten, het langste nummer van deze band tot nu toe.