tUnE-yArDs - I Can Feel You Creep Into My Private Life (2018)

Pop / Avant-Garde
Label: 4AD

1. Heart Attack (3:43)
  2. Coast to Coast (3:55)
  3. ABC 123 (3:34)
  4. Now as Then (3:52)
  5. Honesty (3:38)
  6. Colonizer (3:54)
  7. Look at Your Hands (3:46)
  8. Home (4:18)
  9. Hammer (3:15)
  10. Who Are You (3:17)
  11. Private Life (3:20)
  12. Free (3:41)
avatar van peterjames777
Look at Your Hands is fantastisch lekker! Kom maar op.

avatar van repelstefan
Hmm, ben niet zo enthousiast over die single. Vond Who Kill nog wel leuk (was mijn eerste kennismaking) maar heb het nu wel gehoord. Zal wel gewoon niet zo mijn ding zijn dit

Best een leuk album. Soms word ik er wat nerveus van, maar over het algemeen is het allemaal best boeiend. Nu ben ik met haar oude werk niet echt goed bekend dus misschien is mijn blik nog wat fris.
Niet alle nummers vind ik even geslaagd, maar misschien is het nog wennen. Het zou zomaar eens om kunnen slaan en dan in een hogere waardering. Denk dat het wat tijd nodig heeft.

avatar van sj0n88
Ik ga stiekem en toch wel onverwacht heel erg lekker op dit album. Vrolijke melodieën en geinige effecten en bliepjes, zonder dat het al te corny wordt. Ik wacht nog een paar luisterbeurten om te bepalen welke beoordeling ik hieraan vastplak, maar dat zit wel snor denk ik zo.

avatar van oolong
Eigenlijk is dit me allemaal iets te groot, te vol. Te poppy ook misschien, met minder gekke Afrikaanse gesyncopeerde ritmes en veel meer een dance-achtige sfeer 'op de tel'. Het leuke chamber pop-achtige van haar vorige twee albums is met dit volle geluid is een beetje weg, en het voelt wat minder dwars en intelligent, juist wat ik zo leuk vond aan WHOKILL en Nikki Nack. Maar ik ga het zeker nog een paar keer luisteren, wie weet verander ik nog wel van mening .

avatar van Slowgaze
Hoe briljant is 'Colonizer'?

Opvallend: als nummers van dit album in de shuffle modus (met andere albums) voorbijkomen vallen de nummers me meer op. Misschien minder geschikt als album want too much?! Geen idee, maar lekker is het wel en ik ga het steeds leuker vinden zo.