Porches - The House (2018)

Pop / Electronic
Label: Domino

1. Leave the House (2:11)
  2. Find Me (3:47)
  10. Goodbye (2:46)
  11. Swimmer (0:52)
  12. W Longing (4:26)
  13. Ono (3:39)
  14. Anything U Want (2:36)
avatar van overmars89
Ik blijf Porches een grappig bandje vinden, zeker omdat de sound van het bandje toch wel redelijk uniek is. Helaas staan op The House toch meer mindere nummers dan nummers die mij wel kunnen bekoren. Een kleine voldoende voor de originaliteit. Voor de rest luister ik toch liever naar Pool.

avatar van Gewoon Pim
Wat mij betreft toch een onterecht laag gemiddelde. Ja, het is wat minder coherent dan voorganger Pool, maar de combinatie van de synths, zang en vreemde liedstructuren geven een verloren gevoel dat ik erg waardeer.
De sound is inderdaad uniek, en de obsessie van Porches met water draagt daar wel aan bij. Deze wat meer abstracte plaat past goed in dat plaatje: het water kan prachtig zijn, maar je kunt jezelf er ook snel in verliezen.

3.5*, met ruimte voor groei