Frank Boeijen Groep - The Golden Years of Dutch Pop Music (2017)

Alternatieve titel: A&B Sides 1981-1987

37. Welkom in Utopia 2
  38. De Tijden
  39. Winter in Hamburg
  40. Welkom in Utopia 1 [Akoestische Versie]
Oei... wat had dit een leuke uitgave kunnen zijn. Bij heel veel liedjes zijn niet de originele single-versies gebruikt. Het Antwoord (live) is zelfs een opname uit 2000. De samenstellers hebben het werk maar deels goed gedaan, een liedje als Verrekijker is natuurlijk wel weer leuk, die is nooit eerder op cd verschenen. Alles is volgens mij opnieuw gemasterd, zo is het geluid van veel liedjes flink omhooggetrokken, hier en daar is de bas wel erg hard.

Ook tof is de akoestische versie van Welkom in Utopia I, wat een geweldige uitvoering! Lekker rauw en puur.

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
vincentcorjanus schreef:
Het Antwoord (live) is zelfs een opname uit 2000.

Wat een ongelofelijk misser! Daar moet toch over worden geklaagd bij Universal.

avatar van spoiler
Simon Smith schreef:

Wat een ongelofelijk misser! Daar moet toch over worden geklaagd bij Universal.

Volgens mij worden deze serie CD'S te snel in elkaar gezet.
Bij de CD van Vitesse in deze serie staan ook enkele missers. Waarschijnlijk hoor je deze alleen als kenner.

Neemt niet weg dat deze man prachtige nummers heeft geschreven.

avatar van goldendream
Dit vind ik nu echt een triestige uitgave. Waarom geen box met alle reguliere albums van de Frank Boeijen Groep, aangevuld met één extra schijfje waarop dan de b-kantjes en andere extra nummers staan? Zo'n mooie box met elk album in een kartonnen hoesje. Zou toch veel beter zijn, wetend dat het moeilijk is nog aan de albums te raken.