Leaves' Eyes - Sign of the Dragonhead (2018)

Duitsland
Label: AFM

1. Sign of the Dragonhead (4:06)
  2. Across the Sea (3:49)
  3. Like a Mountain (4:44)
  4. Jomsborg (3:25)
  5. Völva (3:38)
  6. Riders on the Wind (3:53)
  7. Fairer Than the Sun (4:20)
  8. Shadows in the Night (3:48)
  9. Rulers of Wind and Waves (3:00)
  10. Fires in the North (4:21)
  11. Waves of Euphoria (8:03)
  12. Beowulf * (4:07)
  13. Winter Nights * (3:40)
avatar van The_CrY
Lekkere verzameling Finse vikingsliederen. De nieuwe zangeres vind ik nog steeds een apart fenomeen om te zien, zeker in de videoclips, alsof ze er eigenlijk niet bijhoort, maar dat is wellicht slechts een gevoel. De nummers liegen er niet om, ze zijn rete-catchy, en het album luistert enorm lekker weg. Lekkere symfonisch metalalbum om dit jaar mee te beginnen.

avatar van B.Robertson
Ben niet bekend met de historie van Leaves' Eyes, heb Vinland Saga eens na vluchtige beluistering besteld en zo ook deze, omdat het in de prijsdaling zat bij Large en voor mijn eigen broodnodige variatie. Album voldoet goed; mooie melodieën en aanstekelijke songs die makkelijk in het gehoor liggen.

avatar van Gerards Dream
Stevige zeemansmuziek met fraaie vrouwelijke vocalen zou ik dit willen omschrijven. De songs spreken mij direct aan wat toe te schrijven is an de pakkende composities die me op een positieve manier bij de les houden. De muziek spat door de goede productie de speakers uit. Hier en aar met geluiden die aan de noordmannen van weleer doen denken. Het kleine uur aan muziek is mede daardoor voorbij voordat ik er erg in heb