Silly Symphonies - Guerrilla, Fight for Your Right to Party!!! (1996)

geen stemmen

Electronic
Label: Sound of Silly

1. Sandals - We Wanna Live [Righteous Rule Dub] (5:56)
  2. Dobre & DJ Theor - Benzona! (5:24)
  3. Gregor - Unity (5:17)
  4. Jeremy Jarz - Stretch (4:27)
  5. Continuous Cool - Automatic (4:56)
  6. R Factors - G-Explorer (5:10)
  7. Event Control - Mistify (4:10)
  8. Black Scorpion - Empyrion (4:28)
  9. Ambergriz - The Magic of Light (3:45)
  10. Remy & Gregor - She Sings (6:11)
  11. Cygnus X - The Orange Theme (5:35)
  12. Carl Cox - Two Paintings and a Drum (Phoebus Apollo) (2:47)
  13. L.S.G. - Fragile [12" Mix] (5:00)
  14. L.S.G. - Hidden Sun of Venus [Oliver Lieb Remix] (7:24)
  15. Leftfield - Storm 3000 (4:50)
avatar van Bill Evans
Remy was begin jaren '90, naast Marcello en Dimitri, één van de grote drie van de Nederlandse dance-scene en boegbeeld van Silly Symphonies, de Haagse party-organisatie. Zijn draaistijl vond ik persoonlijk erg prettig. Nooit saai of éénzijdig, mooi opgebouwd en altijd een paar knallers ertussen. Zo ook op deze cd (die trouwens sinds kort gewoon op YouTube te vinden is, net als de andere vier delen).

Dit is dus het 3e deel in een reeks van 5 'Sound of Remy' mix-cd's. Er komen verschillende stijlen voorbij, zoals breakbeat (Storm 3000), house, techno en trance. Het is waarschijnlijk mijn favoriete mix-album. Mijn eerste exemplaar was allang niet meer bruikbaar door de vele krassen, maar hij bleek onlangs ergens nieuw te koop te zijn. Dus nu heb ik gewoon weer een nieuwe.

Andere aanraders naast de Silly Symphonies reeks en een beetje in dezelfde stijl, zijn de 1e twee delen van No-One Modern Dance Parties, de 1e twee van de Lost Treasures-reeks en de Club Exposure cd's.