Sammie America's MAM - Sammie America's MAM (1983)

Label: Wereld Rekord

1. Pulled to the Earth (6:18)
  2. You're the Other Side (4:50)
  3. Life Is Life (4:22)
  4. Your World Far World (3:19)
  5. Find a Form (1:16)
  6. It Is Not (6:13)
  7. The Stockhausen Sound (4:40)
  8. It's Slipping Away (5:21)
  9. Wat Is Dit (4:19)
avatar van fatima
Uit de lichting Nederpop 80-85: Ensemble pittoresque, Nasmak, Mecano, Minny pops, W.A.T., DIV, The tapes en Mekanik kommando. Een prachtig stel, maar helaas in de vergeetput beland en nauwelijks nog te vinden. Desondanks heel bijzonder.

avatar van charlezzz
Wordt tijd dat die weer eens beschikbaar komen - er wordt nogal slordig omgegaan met ons muzikale erfgoed.

Inderdaad eeuwig zonde dat dit niet meer verkrijgbaar is.

avatar van Mjuman
Vandaag gescoord op vinyl voor de prijs van 2 witbiertjes - hij was er nog! Mede doordat fatima Mecano en Nasmak in één adem noemde en die ken ik dus goed. I'll be back for the score!

Mecano: met die mooie hoezen van Dick Polak - 3 jaar geleden nog een nieuwe plaat: http://www.musicmeter.nl/album/36479

avatar van fatima
Mooi, op deze manier komt-ie wel weer in beeld natuurlijk...
Probeer For this is past van Ensemble Pittoresque ook eens als je iets echt bijzonders zoekt...

avatar van dj maus
Tom woont hier om de hoek.
Shame on me dat ik dit nog steeds moet gaan ontdekken.
Hij maakte een paar jaar geleden nog een prachtige CD "De Winter, De Winter" met o.a. samples van een Tilburgse oma die in het dialect "De Herderkers Lagen Bij Nachte" zingt.

avatar van VanDeGriend
Berichten verplaatst naar MAM

avatar van plivvit
Uitstekende plaat. Geproduceerd door.....Henny Vrienten. Tilburgse incrowd.

avatar van robk1964
Wat mij betreft het hoogtepunt uit de Nederpop van de jaren tachtig. Ik heb de LP en omdat deze begon te krassen heb ik hem zelf maar op CD gezet. Innovatieve muziek, electronica met gevoel en een keigoede productie. Met name 'Slipping away' en 'It is not' zijn fantastisch; in tegenstelling tot andere bands uit deze periode klinkt dit nu nog steeds helemaal niet gedateerd.

Brooklyn Dodger
dj maus schreef:
Tom woont hier om de hoek.
Shame on me dat ik dit nog steeds moet gaan ontdekken.

Het is een oud klasgenoot/vriend van mijn tante dus daar ken ik hem van. Vooral een aardige man die ik niet bizar vaak zie maar zeker altijd wel interessante gesprekken mee kan voeren. Echt nooit nog van deze plaat gehoord maar hoorde vandaag wat is dit voorbij komen, wat een geweldig nummer is dat zeg. Een soort mengeling tussen tribal pop en een soort gang of four basgeluid.

avatar van Rainmachine
Bij het schoonmaken van het restant van mijn oude vinyl favorieten deze ook weer even gedraaid. Potverdriedubbeltjes wat is dit toch een waanzinnig goed album, ook na al die jaren staat dit nog als een huis. Dit is echt Neerlands trots, experimenteel en een luister trip door de muzikale krochten van het MAM apparaat. Deze blijft voorlopig weer even beneden staan!

avatar van ArnoldusK
Voor 2,50 (!) in Utrecht bij Dig-It gevonden. Een van de betere vondsten ooit voor mij.
Ik kende MAM van HOBBEL en ONTWIK, maar dit is echt andere koek. Soortgelijke bands zijn bovenaan al genoemd, klinkt als DIV , maar met vlagen ook als The Sound. Echt heel goeie post-punk dit. En goed geproduceerd dus door Henny Vrienten. Die overigens in dit artikel ook al een hint gaf aan ons, het volk: Dit is de allerbeste jaren tachtig-postpunk uit Nederland - 3voor12 - 3voor12.vpro.nl

dj@
ik kocht deze elpee bij john, vanochtend. had destijds (1983) wel gehoord over de band via ‘vinyl’ en ‘oor’, maar simpelweg geen vervolg gegeven. nu, bijna veertig jaar later, slaat de elpee in als een bom! heerlijk, droog geluid met ratelende casio, vette bas en catchy gitaartjes. ik dacht nog even aan mekanik kommando, eerder nog dan aan the sound. superplaat, ik geniet ervan!

avatar van Rainmachine
dj@ schreef:

Het zij je vergeven mijn zoon... En als je dit goed vind dan raad ik je aan om ook hier naar op zoek te gaan: Tent - Uncertain and Wild (1985)

Ik heb 'm nu toch maar de volle mep gegeven want het is toch wel een parel in mijn verzameling. Ik blijft het een zeer bijzonder album vinden...