Ulver - Sic Transit Gloria Mundi EP (2017)

Noorwegen
Electronic / Rock
Label: House of Mythology

1. Echo Chamber (Room of Tears) (4:24)
  2. Bring Out Your Dead (4:56)
  3. The Power of Love (5:38)
  4. Nemoralia (Dark Mofo, Odeon Theatre, Hobart, Tasmania, June 15 2017) * (6:14)
  5. Southern Gothic * (4:50)
  6. Transverberation (Labirinto Della Masone, Fontanellato, Parma, Italy, June 3 2017) * (4:43)
  7. Rolling Stone (Bergen International Festival, Grieghallen, Bergen, Norway, May 28 2018) * (9:33)
avatar van Alicia
Ulver geeft er een aardige draai aan. Deze The Power of Love vind ik leuker en zelfs beter dan het origineel. Maar helaas voor Ulver heb ik nog altijd min of meer een hekel aan dit liedje en dat terwijl ik de andere grote Frankie Goes To Hollywood hits altijd wél draai tijdens feesten en partijen!

De overige liedjes op deze EP maken echter een hoop goed. Vooral Bring Out Your Dead mag er zijn. Van mij mogen ze deze alternatieve en vooral creatieve elektronische pop/rock blijven maken!

Toch weer een leuk extraatje. Vooral Echo Chamber bevalt mij zeer.

Zojuist even een correctie ingestuurd: Op de vinyl versie staan nog wat extra live nummers.

avatar van dynamo d
Niet alles van Ulver vind ik goed maar Echo Chamber (Room of Tears) en Bring Out Your Dead zijn fijne electronic rock nummers!