Monique Smit - Kerstliedjes (2017)

geen stemmen

Label: Vosound

1. Jingle Bells (1:37)
  2. De Herdertjes Lagen bij Nachte (2:05)
  3. Er Is een Kindeke Geboren op Aard (1:56)
  4. Kling Klokje Klingeling (1:25)
  5. Komt Allen Tezamen (3:06)
  6. Midden in de Winternacht (3:17)
  7. O Dennenboom (2:19)
  8. Stille Nacht (2:40)
  9. Winter Wonderland (2:08)
  10. De Kleine Trommelaar (2:38)
  11. Gloria in Excelcis Deo (3:09)
avatar van B.Robertson
Wat een geringe speelduur! Komt Monique Smit eindelijk eens met nieuw werk, is 't binnen een half uur al bekeken.

avatar van tnf
tnf
Ik weet niet of je nou zo veel mist aan die gevoelsmatig +/- 20 ontbrekende minuten.

avatar van nlkink
Er zijn een paar artiesten of groepen waarvan een album wat mij betreft wel 80 minuten mag duren.
Monique Smit is niet zo'n artiest. Kerstliedjes zijn zeg maar niet echt mijn ding, en al helemaal niet die uitgekauwde bekende liedjes, dat helpt dus ook al niet echt. Met andere woorden, 26:20 minuten is voor mij persoonlijk meer dan genoeg. Een EP had ook gemogen. Mooie photoshop hoes overigens.

avatar van Premonition
B.Robertson schreef:

Ja, erg jammer. De hoes vergoedt gelukkig veel...

avatar van meneer
Ik word oud. Ik dacht, bij de titel, dat het de zus van Hazes Jr was. Maar goed, een ieder natuurlijk een fijn eigen kerstalbum toegewenst maar mocht je deze niks vinden dan is deze een zeer goede substituut. Fijne is dat deze dan ook, vergeleken bij de 26 minuten van Monique dan weer wel meer dan twee uur en 48 minuten duurt .

Sufjan Stevens - Silver and Gold (2012)

Maar eerst maar eens mijn favoriete Sinterklaas liedjes draaien van de Gouden Nachtegaaltjes . Daar is het nu tijd voor !

Of die van de neef van Monique Smit ! Ook Goed !!

Jan De Smet - Daar Wordt aan de Deur Geklopt! (2008)

avatar van Slowgaze
B.Robertson schreef:

Niets zeggen, Maarten, niets zeggen.

avatar van liefkleinhertje
Dit is van hetzelfde niveau als de kerst CD's van bv Chicago, Lynyrd Skynyrd of Blackmore's Night om maar eens wat te noemen alleen hier werkt de speelduur wel in het voordeel van deze volendamse deerne evenals de afbeelding op de voorkant
Over de voorkant gesproken met Monique kom ik de feestdagen wel door en met een narcoseapparaat onder de boom kan ik het zelfs wel volhouden met mijn zwagertje

Er komt nog een luxere versie; inclusief een bonusnummer dat ze samen met haar moeder Gerda zingt, en dat heet:
Alle Cadeaus onder de kerstboom zijn weg op de melodie van Oh Kom Maar Eens Kijken.
Met daarin de volgende onderwerpen; Moeder Jan Smit Gerda Smit 'Alles is weg' - YouTube

avatar van EttaJamesBrown
Moet ineens denken aan het album van Ike en Tina:

What you see is what you get. Niks mis mee, toch?