Toto - 40 Trips Around the Sun (2018)

Alternatieve titel: Greatest Hits

Label: Legacy

1. Alone (4:31)
  2. Spanish Sea (4:20)
  3. I'll Supply the Love (3:45)
  4. I'll Be Over You (3:51)
  5. Stranger in Town (4:48)
  6. 99 (5:15)
  7. Struck by Lightning (4:15)
  8. Pamela (5:11)
  9. Afraid of Love (3:54)
  10. I Won't Hold You Back (4:54)
  11. Jake to the Bone (7:03)
  12. Stop Loving You (4:30)
  13. Lea (4:31)

avatar van sheep67
sheep67 (crew)
Ik eigenlijk ook.....

avatar van Poeha
Dat had je kunnen weten... als ex-drummer van de band.

Apart dat Lea eens een keer op een verzamel staat.

avatar van Simon Smith
Al met al wel een betere tracklist dan Past to Present, al had ik voor Lea liever Without your love gezien.

avatar van dynamo d

dynamo d schreef:

Track 1, 2 en 7

bas1966
totaal overbodig dit

dynamo d schreef:
Wat zijn de nieuwe nummers?

Spanish Sea is niet echt nieuw...die komt uit de Isolation periode.

Beetje een tegenvaller, maar 3 "nieuwe" nummers.

Joël-Toto schreef:
Beetje een tegenvaller, maar 3 "nieuwe" nummers.

Dat niet alleen, hij is ook tamelijk onvolledig. Mushanga ontbreekt, net als hun laatste 2 Top-40-hits Don't chain my heart en I will remember. Rare volgorde ook, niet chronologisch, met hun grootste krakers helemaal achteraan. Al kan dat ook prettig zijn als je - net als ik - die nummers zo vaak gehoord hebt dat je de CD mooi na nummer 15 kunt afzetten.
Het latere werk is sowieso zwaar ondervertegenwoordigd, en dan bedoel ik ook albums als Kingdom of desire en Tambu, die ze nog voor Columbia/Sony opnamen en waaruit de platenfirma dus best had kunnen kiezen. Sowieso vreemd dat die 3 nieuwe nummers nu op een Sony-verzamelaar staan, terwijl die ze halverwege de jaren negentig - om overigens begrijpelijke redenen - had afgedankt.

Trouwens sowieso lastig om de definitieve Toto-verzamelaar samen te stellen, omdat ze in West-Europa - en met name in Nederland - veel langer succes hadden dan in de VS, en soms ook andere single-keuzes hadden. Deze driedubbelaar komt aardig in de buurt, al is het weer merkwaardig dat ze The Seventh one nagenoeg overslaan. Maar da is dan ook een Amerikaanse verzamelaar en daar was The seventh one een relatieve flop, terwijl het bij ons hun grootste verkoopsucces was.

avatar van E-Clect-Eddy
Spanish Sea is gisteren als tweede single uitgebracht.

Kan me niet zo bekoren. Hoog Whoohoohoo gehalte ook weer. Het prechorus spreekt me wel aan, en het feit dat de 3 Porcaro's erbij meespelen.

avatar van vielip
Vond ik Alone nog acceptabel, dit Spanish sea is me veel te bedacht. Na 5 seconden denk ik dat elk moment de overbekende synths van Africa in gaan vallen. Het instrumentale stukje (met mooi pianowerk) ergens halverwege is het hoogtepunt in een verder matig nummer. Hoeven ze van mij in ieder geval niet live te gaan spelen

avatar van Joy4ever
Geen Out of Love. Lol.

avatar van gaucho
Tja, en ook geen Goodbye Elenore, Mushanga, Make believe of Stranger in town, maar zo heeft iedereen zijn eigen favorieten.

Hoe dan ook: drie matige nieuwe nummers op een album met verder alleen maar nummers die een beetje fan allang in huis heeft? In 1990 lukte het ze nog om Past to present op die manier (met vier nieuwe nummers die evenmin overtuigden) massaal aan de man te brengen, maar dat was toen zo'n beetje de allereerste Toto-verzamelaar. En intussen zijn er toch wel een paar bijgekomen...

avatar van Dukebox
0,5
Wie zit hier nu op dit album te wachten? Ik als Toto fan niet dus. Graag weer even terug naar Kingdom of desire etc...
Er zijn zoveel oude, belegen artiesten die na 300 albums toch nog een waanzinnig spannend nieuw album uitbrengen. Komop Toto, jullie kunnen dat ook. Juist jullie! Onderhand duurt het toch wel een beetje lang....

avatar van gaucho
Was je niet tevreden met hun laatste worp dan? XIV past wat mij betreft keurig in het rijtje van geslaagde, spannende comeback-albums. Het was meer dan waarop ik durfde hopen.

Ik had het eigenlijk ook wel een mooie afsluiter van hun carrière gevonden. Maar er zijn natuurlijk ook tientallen artiesten die maar doorgaan op een bedenkelijk niveau. Ik kan niemand het recht ontzeggen, maar bij veel bands denk ik: jongens, hou er toch gewoon mee op. Op basis van de nieuwe nummers op dit album reken ik Toto daar ook toe.

Ik zal het stemgemiddelde maar wat omhoog trekken (2e stem), maar ook ik vind dit volstrekt onvoldoende. Zowel gebaseerd op de kwaliteit van de nieuwe nummers als op het feit dat het de 100.000ste Toto-verzamelaar is...

Dukebox schreef:
Wie zit hier nu op dit album te wachten? Ik als Toto fan niet dus... Komop Toto, jullie kunnen dat ook. Juist jullie! Onderhand duurt het toch wel een beetje lang....
Maar je kunt, als fan, dit album op basis van de kwaliteit van de nummers toch nooit een 0,5 geven? Dat je het niet eens bent met de uitgave van wederom een soort van best of, dat snap ik heel goed. Dat doet echter niets af aan de kwaliteit van veel van de nummers op dit album.

avatar van Timespirited
Hoewel er legio fans zullen zijn die elke nieuwe release van ‘hun’ band de hemel in prijzen, is zo’n uitgave als deze voor de fan in feite alleen interessant vanwege de nieuwe tracks. Alone vond ik leuk, Spanish Sea is interessant maar doet tegelijkertijd de wenkbrauwen iets te hoog optrekken en Struck by Lightning, die ik net voor het eerst hoorde, is niet wat ik ervan hoopte (het zou een stevige track zijn met Joseph op z’n best? Joseph zingt gewoon goed, hier tenminste niet zo high pitched. Maar helaas geen track zoals Burn). Leuk om deze nieuwe tracks bij XIV te voegen op m’n eigen playlist; zo heb je al met al best wat briljantjes - en ook een paar fillers - van Toto anno nu. Elke poging tot een verzamelaar van Toto gaat toch mank. Ik maak m’n eigen verzamelaar wel. Met in elk geval Running Out of Time, Don’t Chain My Heart, Mushanga en St. George and the Dragon - zonder Lea. timespirited@insta

avatar van Timespirited
gaucho schreef:
Tja, en ook geen Goodbye Elenore, Mushanga, Make believe of Stranger in town

Die laatste staat er wel op. Maar met die kinderlijke tekst weet ik niet of we daar nou zo trots op moeten zijn Al vind ik het muzikaal wel lekker.

avatar van Eric Derks
Een verzamelaar is lastig deze tijd aangezien je alle nummers op Spotify etc. gewoon kan terugvinden. De nieuwe nummer zijn ter promotie van dit album en een meerwaarde. Vooral Struck by lightning is een dijk van een song. Denk zelf dat dit album de aanzet is van hun wereldtournee. Al deze nummers zullen terug te horen zijn in de ziggodome volgende maand. Top album voor degene die onder een steen hebben geleefd en TOTO nog moeten ontdekken.

avatar van Olivia
Weinig nieuws en ik loop niet bepaald warm voor zo'n verzamelaar. Maar ach, er staan toch een paar nieuwe nummers op, dus die stop ik gewoon in mijn eigen playlists.

De nieuwe tracks:
Op 1 'Alone', op 2 'Struck by Lightning' en op plaats 3 'Spanish Sea'.
Alledrie leuke songs, ook verschillend, en grijpen terug op het gehele Toto oeuvre.
Ik krijg wel het gevoel dat deze nieuwe nummers wat overgeproduceerd zijn.
Joseph Williams zingt prima, daar niet van, maar ik had er vocaal wel iets meer van verwacht. Dat zijn stem wat dieper is en aan kracht verloren heeft is ook niet zo heel gek, maar er is wel digitaal erg aan gesleuteld.

Ben benieuwd of er nog een volgend album in de maak is!