Evidence - Weather or Not (2018)

Label: Rhymesayers

1. The Factory
  2. Throw It All Away (2:57)
  3. Powder Cocaine

15. Wonderful World

met Rakaa

16. By My Side Too
avatar van Harderwiek
Yes, zin in! Singles zijn geweldig.

avatar van Elohim
Hier is ook 10,000 Hours te vinden. Klinkt eigenlijk redelijk old school west coast-ie voor een Preemo beat. Klinkt wel echt heerlijk weer zeg.

avatar van Elohim
5 stemmen, lijkt zeker positief! Maar waar zijn de reacties?

Ik beluister hem nu op Spotify

avatar van -marco-
Eindelijk een dope album van evidence. Dit album ligt me meer dan zijn twee voorgangers.

avatar van ThingMan
Ga deze ook eens opzoeken. Vind Evidence wel relaxt.

avatar van thgryda
-marco- schreef:

Fijn om te horen, ik vond beide albums erg vet en ben wel fan van deze man. Morgen op weg naar het werk eens op spotify beluisteren.

Rene1979
-marco- schreef:

Hele trilogy is dope.. Alledrie zijn makkelijk 4+ albums! Deze en CAT’s & Dogs zijn mijn favoriet

avatar van Silky & Smooth
Eens. Erg sterk album dit! Evidence is lekker op dreef en de beats zijn ook erg fijn, wat toch altijd wel nodig is bij Evidence. De verse van Slug is ook erg nice!

avatar van overmars89
Yup, heerlijk album. Ik vind Weather Or Not een stuk beter dan dat Step Brothers album, wat toch een beetje tegen viel. Vooral de producties zijn echt om te smullen ditmaal en de rustige laconieke flow van Evidence past er heerlijk op.

avatar van Nr.4
Yep, sluit me aan bij de mensen die hier blij van worden. Sterke plaat wederom van Evidence. Nog beter luisteren om te checken wat mijn favorieten worden.

avatar van hiphopmaster
Ben ik dan de enige de dit album maar heel matig vind?! Het album trapt nog wel aardig af met de eerste 2 nummers, maar daarna zwakt het behoorlijk snel af. Te simpele beats (bijvoorbeeld Wonderful World) en slechte producties (bijvoorbeeld By My Side Too) zorgen ervoor dat ik niet hoger uit kom dan 2.5*. Nergens komt Weather Or Not ook maar in de buurt van het niveau van The Weatherman LP.

avatar van Nr.4
Alleen die laatste track gaat me vervelen, verder vind ik dit een plaat die de lat lekker hoog legt voor 2018. De beats vind ik juist heel hard over het algemeen.

avatar van hiphopmaster
Harde beats hoeven per definitie geen goede beats te zijn. Juist missen de hardere beats hier diepgang en klinken alleen bombastisch. De bijdrage van Jonwayne vind ik trouwens wel erg goed!

avatar van Nr.4
Bedoelde hard ook niet letterlijk, maar als synoniem voor tof. Over Jonwayne ben ik het helemaal eens.

avatar van thgryda
Ik vind Weatherman LP ook een stuk beter maar vooral omdat die plaat echt waanzinnig goed was en het toen allemaal wat nieuwer klonk. Hier heb je inderdaad links of rechts wat minder spannende beats maar in zijn geheel blijft het een erg fijne plaat die toch rond de 4 ligt voor mij. Ik snap wel dat het voor anderen iets te saai zou kunnen zijn maar 2.5 is wel erg streng.

avatar van Elohim
Heb hem nu een keer beluisterd, en hoewel ik er niet heel erg warm van wordt, is ie toch goed te pruimen. Ik neig naar een 3,5*.

Deze track met Domo Genesis had hier wel op gemogen overigens. Die klinkt toch wel erg goed!

avatar van Elohim
Een jaartje later moet ik dit toch even aanpassen. Erg fijn album, dit. Kan van meerdere tracks erg genieten, maar vooral What I Need is echt heerlijk. Ev flowt perfect op de melancholisch vervreemdende en tegelijk heerlijk aangenaam in het gehoor liggende instrumentatie.

avatar van Nr.4
Ook bijna twee jaar na de release nog altijd goed genieten. Tracks 2 t/m 5 achter elkaar is smullen, bietje meezingen met Powder Cocaine enzo.

avatar van Nr.4
Nieuwe favoriet is wel Love is a funny thing. Vette productie en altijd fan van Styles P als die een gastverse komt afleveren. Heel vet samplegebruik op dit album, zeker op Jim Dean.